Színházak
Temesvári Állami Német Színház
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2008/2009
- 2005/2006
- 2003/2004
Kurt Weill - Bertolt BrechtKoldusopera
- Bicska MaxiBoris Gaza
- PeachumGeorg Peetz
- PeachumnéVintila Simona
- Polly PeachumIoana Iacob
- Tigris BrownBalázs Attila
- LucyBrown lányaTörök Daniela
- Kocsma JennyChristine Cizmaş
- SmithrendőrOvidiu Mihăiţă
- FilchIosif Csorba
- LelkészViorel Suciu
Matthias– Ioan Codrea
Walter –Alex Halka
Jimmy –Horea Săvescu
Koldusok – Enikő Bencző, Olga Török, Annamary Ferenczy
Vixen Isolde Cobeţ
Betty – Andrea Nistor
Egy kurva– Alina Stan
Rendőr-szerelő– Daniel Ghidel
Koldusok–Valeriu Suciu, Titus Tătaru, Albert Bach, Ovidiu Cozma, Péter Csilla, Szigeti András
A nyomor öt tipusa – Ioan Codrea, Balázs Attila, Daniela Török, Ovidiu Mihăiţă, Christine Cizmaş, Albert Bach
Rendőrök– Dacian Predan- Halabrin, Caius Cornea, Ciprian Lungu, Andrei Ursu
Polly udvarlói– Albert Bach, Ioan Codrea, Ovidiu Mihăiţă
Koldusok – Olga Török, Ioan Codrea, Ovidiu Mihăiţă
A Temesvári Állami Német Szinház Zenekara:
Valentina Peetz, Robert Kiss, Bodó Zoltán, Emil Zău, Aurel Pişleagă, Radu Guţi, Ioan Opra, Sorin Şteia, Anton Baranyai
Beszédtechnica – Simon Schlingplasser Ügyelő– Laurence Rippel A díszlettervező asszisztense– Carmen Gaza Fénytervező – Victor Ioan Frunză, Ioan Chipăilă
Walter –Alex Halka
Jimmy –Horea Săvescu
Koldusok – Enikő Bencző, Olga Török, Annamary Ferenczy
Vixen Isolde Cobeţ
Betty – Andrea Nistor
Egy kurva– Alina Stan
Rendőr-szerelő– Daniel Ghidel
Koldusok–Valeriu Suciu, Titus Tătaru, Albert Bach, Ovidiu Cozma, Péter Csilla, Szigeti András
A nyomor öt tipusa – Ioan Codrea, Balázs Attila, Daniela Török, Ovidiu Mihăiţă, Christine Cizmaş, Albert Bach
Rendőrök– Dacian Predan- Halabrin, Caius Cornea, Ciprian Lungu, Andrei Ursu
Polly udvarlói– Albert Bach, Ioan Codrea, Ovidiu Mihăiţă
Koldusok – Olga Török, Ioan Codrea, Ovidiu Mihăiţă
A Temesvári Állami Német Szinház Zenekara:
Valentina Peetz, Robert Kiss, Bodó Zoltán, Emil Zău, Aurel Pişleagă, Radu Guţi, Ioan Opra, Sorin Şteia, Anton Baranyai
Beszédtechnica – Simon Schlingplasser Ügyelő– Laurence Rippel A díszlettervező asszisztense– Carmen Gaza Fénytervező – Victor Ioan Frunză, Ioan Chipăilă
- rendezőVictor Ioan Frunză
- díszlettervezőAdriana Grand
- jelmeztervezőAdriana Grand
- zeneCári Tibor
A Peachum házaspár jövedelmező vállalkozást vezet, amelyben a koldusok termelik a profitot. A vállalkozás ünnepre készül, hiszen a királynő koronázása minden szempontból busás jövedelemmel kecsegtet. Közben lányuk, Polly titokban esküvőjét szervezi a gengszter maffia sármos főnökével, Bicska Maxival. Brecht színműve John Gay 1728-as Koldusoperájának merőben újszerű átdolgozása. A vádló erejű, mélységesen komor, radikális hangvételű színdarab történetével Brecht a londoni Soho sűrűjébe, a koldusok, bűnözők, prostituáltak világába vezeti el a nézőt.
„Brecht – Ionesco mellett – a másik olyan kutatási irány, amelyet az utóbbi években tűztem ki magam elé. A Kurázsi mamával kezdtem, most a Koldusoperával folytatom és tervbe vettem a Galilei életét fogom megrendezni a darabokat, mert tiszteletben akartam tartani a szöveget. Úgy vélem, a Színháznak olyan megoldásokat kell felkínálnia, amelyek
mindig előreláthatatlannak, értelmet adnak a valóságnak, a rendezői diskurzusnak pedig mindig előreláthatatlannak, sőt, szentimentálisnak, felkavaróan szentimentálisnak kell lennie, mivel a közönséget csak így lehet teljesen meghódítani.”
A Koldusopera szórakoztatás-csomagot nyújt, amelyben valamivel több is van: egy viktoriánus ál-mese összképe, amelyben már nincsen szó arisztokráciáról (mint Gay-nél), sem kapitalizmusról (mint Brechtnél) – ez inkább a kortárs emberi gépezet használati kézikönyve.
(Iulia Popovici, Observator cultural)
Egy színházi szuperprojekció részesei vagyunk, tanúi vagy szereplői egy világnak, amely versenyképesen rohan egy globalizálódó univerzum poklába…
(Ion Jurca-Rovina, Renaşterea bănăţeană)
„Brecht – Ionesco mellett – a másik olyan kutatási irány, amelyet az utóbbi években tűztem ki magam elé. A Kurázsi mamával kezdtem, most a Koldusoperával folytatom és tervbe vettem a Galilei életét fogom megrendezni a darabokat, mert tiszteletben akartam tartani a szöveget. Úgy vélem, a Színháznak olyan megoldásokat kell felkínálnia, amelyek
mindig előreláthatatlannak, értelmet adnak a valóságnak, a rendezői diskurzusnak pedig mindig előreláthatatlannak, sőt, szentimentálisnak, felkavaróan szentimentálisnak kell lennie, mivel a közönséget csak így lehet teljesen meghódítani.”
A Koldusopera szórakoztatás-csomagot nyújt, amelyben valamivel több is van: egy viktoriánus ál-mese összképe, amelyben már nincsen szó arisztokráciáról (mint Gay-nél), sem kapitalizmusról (mint Brechtnél) – ez inkább a kortárs emberi gépezet használati kézikönyve.
(Iulia Popovici, Observator cultural)
Egy színházi szuperprojekció részesei vagyunk, tanúi vagy szereplői egy világnak, amely versenyképesen rohan egy globalizálódó univerzum poklába…
(Ion Jurca-Rovina, Renaşterea bănăţeană)
2006. 05. 09.