Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008

Churchill CarylŐrült erdő

  • FlaviaKristina Lelovac
  • BogdanPetar Arsovski
  • GabrielBlagoj Veselinov
  • RaduStefan Vujisikj
  • LuciaNina Dean
  • FlorinaBiljana Jovanovska
  • JanosMartin Jordanoski
  • MihaiVladimir Lazovski
  • RodikaNina Maksimova
  • AngelNina Maksimova
  • TomaNina Maksimova
  • A páciensVladimir Petrovikj
  • Securitate-tisztKristijan Svetiev
  • OrvosKristijan Svetiev
  • Színész a videónSinolichka TrpkovaVasil ZafirchevDarja RizovaZnezhana Stameska
  • rendezőNina Nikolikj
  • díszlettervezőJane Chalovski
  • jelmeztervezőIvana Karanfilovska Ugurovska
  • zeneszerzőAleksandar Pejovski
  • világítástervezőGjorgji Klincharov
  • videótervezőGjorgji Klincharov
  • fénySaso Todorovski
  • videóFilip Nikolovski
  • kellékJovan Maleski
  • producerRuse Arsov



Minden kultúrának megvannak a saját meghatározó történelmi pillanatai, azok a drámai történések, amelyekből könnyedén lehet történeteket írni. Ilyen kulcsfontosságú esemény az 1989-es román forradalom is, amely Caryl Churchill Őrült erdő c. drámájának központi témáját képezi. 2014-es feldolgozása Macedóniában azonban nem volna színházi értelemben igazolható, ha nem találnánk rá analógiát a makedón társadalom jelenéből, és éppen ezért igen fontos megnevezni azt a kontextust, amelyben ez az előadás létrejött. Természetesen már maga a darab is meglehetősen drámai, amelyben a dokumentarista színház tendenciájának megfelelően a társadalmi kontextus a szereplők családi és személyes történetein keresztül bontakozik ki. A diktatúra bukásának történelmi pillanata résztvevők, tanúk, kortársak bizalmas történeteiben elevenedik meg. Sőt mi több, ezek az emberek nem is főszereplői a forradalomnak, hanem egyszerű emberek, páran gyerekek, akik viszont közvetlenül megtapasztalják a forradalmat. Románia félelmetes és traumatikus történelme a ma kontextusában mintegy figyelmeztetésképpen hat, ahogyan lenyűgözően szól a mindennapjainkról. Az Őrült erdő tökéletes példa arra, ahogyan egy meghatározott korban és környezetben játszódó előadás egy másik tér-időbeni párjára utalhat. (Ana Stojanoska, PhD)



Az Őrült erdő létrehozásában fontos szerepet játszott az a csapatnyi macedóniai színházszerető ember, akik számára fontos volt elmondani azt az univerzális törénetet, hogy hogyan nem tanul az ember a történelem hibáiból. A színészek, illetve a művészeti és technikai csapat legalább négy különböző színház alkalmazottai, ők vették a bátorságot, és bemutatták, hogy mi történik, amikor az emberek nem vállalnak felelősséget a saját viselkedésükért. Az Őrült erdő igazi csapatmunka, különböző energiák, vélemények és meglátások bonyolult hálója. Ugyanakkor az alapvető, mély emberi érzések kutatását tűzi ki célul, az emberi létezés legsarkalatosabb szükségletét: az emberek közötti szeretetet. (Nina Nikolikj)

 


2014. 10. 23.

Galéria

  • Őrült erdő
    Őrült erdő
    Őrült erdő
    Őrült erdő
    Az Ifjúsági Kulturális Központ, Skopje társulata a Temesvári Eurórégiós Találkozón benutatta Churchill Caryl: Őrült erdő című darabját Nina Nikolikj rendezésében.
    2016. május 23.
    Kulturális Központ Skopje

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Temesvári Csiky Gergely Színház
  • Temesvár Stúdió
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu