Színházak
Théâtre Tattoo
- 2001/2002
Mladen Materic - Peter HadkeA konyha
Fénytervező: Bruno Goubert
Fény: Frédéric Stoll
Zene: Haris Resic
Hangtechnikus: Sylvain Lafourcade
Rendezőasszisztens: Thierry Dussout
Művészeti munkatárs: Vesna Bajcetic
Video: Romain Schnell
Ügyelő: Christian Toullec
Köszönet: Claude Buchvald
Díszletfestés: Jean Claude Saby, Emily Battersby
Szobrász: Michel Gaucher
Kellék: Josiane Wilson
Gyártás: Pierre Dequivre, Christian (”La machine”,”La fiancée du pirate”)
Partnerek: Théâtre Garonne, Toulouse - Festival d’Automne / Théâtre de la Bastille, Paris - Wiener Festwochen, Vienne - Théâtre de l’Union, Limoges - La Rose des Vents, Villeneuve d’Ascq - Le Maillon, Strasbourg - Le Parvis, Tarbes Gyártás: Pierre Dequivre, Christian (”La machine”,”La fiancée du pirate”)
- rendezőMladen Materic
- díszlettervezőMladen Materic
- jelmeztervezőOdile Duverger
Mit jelent életünkben a konyha? Ebből a látszólag banális kérdésből kiindulva az előadás jelenetek elegáns sorát bontakoztatja ki, többnyire szöveg nélküli epizódokban. Mindennapjaink konyhája legfontosabb döntéseink színhelye. Ez az a hely, ahol a szerzőpáros szerint „önmagunknak vagy családtagjainknakkell saját magunkról a legkomolyabban számot adnunk.”
A 2001-ben bemutatott előadás vendégszerepelt többek közt a párizsi Őszi Fesztiválon, az Edinburgh-i Nemzetközi Színházi Fesztiválon, avalamint a Caracas-i Nemzetközi Színházi Fesztiválon.
„Azzal, hogy mindennapi életünk színházából, a konyhából merítettem az előadás alapgondolatát, az volt a célom, hogy elemeire bontsam a cselekvésből-képekből, zenéből-zajból és szavakból összetevődő színházi nyelvet. Majd megpróbáltam ezeket az elemeket valahogy úgy összekapcsolni, ahogy azt Eisenstein tette. A valósághoz fűződő viszonyunk természetét akarom megvizsgálni a múltban, a jelenben és a jövőben.”
(Mladen Materic)
A Théâtre Tattoo a 80-as években alakult Jugoszláviában, székhelye 1992 óta a franciaországi Toulouse-ban van. Előadásaikat a színházalapító Mladen Materic álmodja meg és rendezi. A társulat célja egy új színházi nyelv kutatása, mely alapvető kifejezési formának a cselekvést tekinti.
Káprázatos fordulatok vannak Materic rendezésében. Valaki felröppen a színpad hátterében. Egy pár vitája kecses, akrobatikus tánccá alakul át. A leglenyűgözőbb viszont az, ahogy az előadás átalakítja a hétköznapi gesztusokat… Briliáns szürrealista pillanatai is vannak az előadásnak. Az utolsó képben hatalmas cseresznyék ereszkednek le, arra utalva, hogy vannak még csodák az életünkben – és a konyháinkban
–, csak meg kell keresnünk őket.
(Tom Service, The Guardian)
Míg egyfelől a Théâtre Tattoo nem konvencionális módon viszonyul a szöveghez, másfelől Materic színházának egyéb vonásai – kiváló ritmus- és szerkezetiérzéke, a színészek emberi mivoltának erőteljes hangsúlyozása – valóban, a szó klasszikus hagyományos értelmében színháziak.
(Joyce McMillan, The Scotsman)
A 2001-ben bemutatott előadás vendégszerepelt többek közt a párizsi Őszi Fesztiválon, az Edinburgh-i Nemzetközi Színházi Fesztiválon, avalamint a Caracas-i Nemzetközi Színházi Fesztiválon.
„Azzal, hogy mindennapi életünk színházából, a konyhából merítettem az előadás alapgondolatát, az volt a célom, hogy elemeire bontsam a cselekvésből-képekből, zenéből-zajból és szavakból összetevődő színházi nyelvet. Majd megpróbáltam ezeket az elemeket valahogy úgy összekapcsolni, ahogy azt Eisenstein tette. A valósághoz fűződő viszonyunk természetét akarom megvizsgálni a múltban, a jelenben és a jövőben.”
(Mladen Materic)
A Théâtre Tattoo a 80-as években alakult Jugoszláviában, székhelye 1992 óta a franciaországi Toulouse-ban van. Előadásaikat a színházalapító Mladen Materic álmodja meg és rendezi. A társulat célja egy új színházi nyelv kutatása, mely alapvető kifejezési formának a cselekvést tekinti.
Káprázatos fordulatok vannak Materic rendezésében. Valaki felröppen a színpad hátterében. Egy pár vitája kecses, akrobatikus tánccá alakul át. A leglenyűgözőbb viszont az, ahogy az előadás átalakítja a hétköznapi gesztusokat… Briliáns szürrealista pillanatai is vannak az előadásnak. Az utolsó képben hatalmas cseresznyék ereszkednek le, arra utalva, hogy vannak még csodák az életünkben – és a konyháinkban
–, csak meg kell keresnünk őket.
(Tom Service, The Guardian)
Míg egyfelől a Théâtre Tattoo nem konvencionális módon viszonyul a szöveghez, másfelől Materic színházának egyéb vonásai – kiváló ritmus- és szerkezetiérzéke, a színészek emberi mivoltának erőteljes hangsúlyozása – valóban, a szó klasszikus hagyományos értelmében színháziak.
(Joyce McMillan, The Scotsman)
2001. 10. 15.