Színházak
Újvidéki Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
Antoine de Saint-ExupéryA kis herceg
- KirályBanka Lívia
- RókaCrnkovity Gabriella
- RózsaElor Emina
- A kis hercegFerenc Ágota
- KígyóGombos Dániel
- RózsakertHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
- KisbárányHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
- VisszhangHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
- MajomkenyérfaHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
- VirágJaskov Melinda
- GeográfusKrizsán Szilvia
- IszákosLászló Judit
- LámpagyújtogatóMagyar Attila-Öcsi
- PilótaMészáros Árpád
- HiúNémet Attila
- ÜzletemberSirmer Zoltán
- rendezőTáborosi Margaréta m.v.
- díszlettervezőGadus Erika m.v.
- jelmeztervezőGadus Erika m.v.
- dramaturgGóli Kornélia m.v.
- fordítóRónay György
- színpadi mozgásKiss Anikó m.v.
- zeneKovács Adrián m.v.
- zenei munkatársKlemm Dávid m.v.
- súgóBíró Alekszandra
- ügyelőBíró Alekszandra
- rendezőasszisztensSzalai Bence f.h.
Egy mozdulatnyi káosz tér meg a világba, egy imbolygó bolygó kifut a pályájáról és egy nem e világi teremtmény a Földre érkezik.
Fájdalmasan szép ábrándozás az elveszett ártatlanságról, kígyókról, rózsákról, folyton eloltott és folyton meggyújtott lámpákról, vulkánokról, majomkenyérfáról - mozgással, zenével, vizuálisan felspannolva, úgy, ahogy eddig még nem láthattuk és nem hallhattuk.
Mert jól csak a szívével lát az ember.
A kis hercegről
A kis herceget Antoine de Saint-Exupéry a második világháború alatt írja, amelyben pilótaként maga is részt vállalt. Bár első pillantásra (és a házi olvasmány-lista sugallatára) gyermekkönyvnek tűnik, a felnőttekhez is jelentős mértékben szól...
Az egyre inkább elidegenedő világban Saint- Exupéry úgy érezte, üzenete nem éri el máshogy a kortársait, csak ha a mindenkiben, feltételezhetően még élő, gyermekhez fordul.
Ma azt kérdezzük ezzel a szöveggel: milyen mértékben sikerült megőriznünk magunkban a tisztaságot és a hitet? Mert e történet lényege valóban nem felnőttekhez szól – sokkal inkább a gyermekhez, amely a felnőttekben él és amelyet még nem emésztett föl a felnőttvilág. Legalábbis reméljük...
Táborosi Margaréta, rendező
A színpadi magány megszelídítése
Az Újvidéki Színház előadása szélesebb nézőréteget céloz meg, akár tartalmas családi programként is ajánlható, hiszen mindenki érettségéhez képest fogja befogadni a látottakat. A történethez Kovács Adrián fiatal muzsikus szerzett zenét, ezek teszik még érzékenyebbé a szöveget. A dalok, a vizuális identitás A kis herceg által felvetett gyarlóságokra, rögeszmékre, kiútkeresésekre reflektálnak... Nem mesét készítettünk, nem is drámát – olyan ívet kerestünk, melyben a legegyszerűbben és legőszintébben szólal meg a regény örök érvényű mondanivalója. A próbafolyamat alatt meg kellett küzdenünk a mindenki számára ismerősen csengő mondatok karakteres és igaz megfogalmazásával. A térben elhangzó szöveget nem idézetként és emlékkönyvi sorokként kezeltük. A dramatizáció során kerültük a szöveg elmesélését, és a rövid párbeszédek- találkozások kőbe vésett sorrendjét. A felvillantott sorsok, emberi minőségek hű megjelenítésére törekedtünk a színészekkel, afféle színpadi magányok formájában. Röviden: megszelídíteni a lelkünk, az embereket magunk körül, egy kis nyugalmat találni, ahol erőre kapunk, ez a mi feladatunk, ez a darab feladata.
Góli Kornélia, dramaturg
Nem tehetek mást, mint „felkiáltójelezem” Antoine de Saint-Exupéry szavait: „annak a gyereknek ajánlom könyvemet, aki valaha ez a fölnőtt volt. Mert előbb minden fölnőtt gyerek volt. (De csak kevesen emlékeznek rá.)” Nos, ajánlom ezt az előadást a gyerekeknek, mert még tudnak őszintén kérdezni és „Mert csak a gyerekek tudják, hogy mit keresnek - mondta a kis herceg. - Időt vesztegetnek egy rongybabára, amitől egyszerre nagyon fontos lesz az a rongybaba, és ha elveszik tőlük, sírnak...” de ajánlom a fölnőtteknek is, mert érdemes lenne a következőn újra és újra elgondolkodni: „Nézzetek föl az égre. És tegyétek föl a kérdést: megette vagy nem ette meg a virágot a bárány? S aszerint, igen vagy nem, meglátjátok, egyszerre megváltozik minden... És soha, egyetlen fölnőtt sem fogja megérteni, hogy ez milyen rettentően fontos!”
Ferenc Ágota (a kis herceg szerepében)
A kis herceg olyan történet, amelyet mindannyian ismerünk, ezerszer is elolvastuk, tudatosan vagy akár tudat alatt mindannyian éljük és vágyunk a megértésére... Ha valaki netán nem olvasta, hát ismeri az emlékkönyvek lapjairól... Így mindannyiunknak megvan a saját szövegolvasata. Az én kis hercegem a kezdet kezdetén egy apró szikra, amely később lánggá növekszik és a legvégére maga lesz a fény. Ez a fény (hát van akár társadalmi, akár biológiai neme a világosságnak?) az inkarnáció felé vezető ösvény. Egy teljesülőfélben levő vágy. Amennyiben ezen az úton megyünk tovább, én katarzisban reménykedem. „Hát igen. Ennyi az egész.” – ezek A kis herceg utolsó szavai.
2016. 01. 19.
Az előadás hossza: 80 perc szünet nélkül