Színházak
Újvidéki Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- MichaelHuszta Dániel
- KateBanka Lívia
- MaggieH. Faragó Edit
- ÁgnesFerenc Ágota
- RoseFigura Terézia
- ChrisElor Emina
- GerryKovács Nemes Andor
- JackGiricz Attila
- rendezőLászló Sándor
- díszlettervezőCsík György
- jelmeztervezőCsík György
- dramaturgGóli Kornélia
- fordítóUpor László
- koreográfusGyenes Ildikó
- fénySzöllősi LászlóMajoros Róbert
- hangBíró Tibor
- sminkSzabó Margit
- súgóLovas Csilla
- rendezőasszisztensFerenc Judit
Vannak olyan pillanatok az életben, amikor hirtelen elõtörnek az emlékek a múltból… A kis ház, ahol a gyermekkorunkat töltöttük, az emberek, akik körülvettek minket. Egy felnõtt férfi emlékezik vissza a gyermekkorra Brian Friel darabjában. Így pillanthatunk bele öt nõ, az anya és a nagynénik életébe, akik egy isten háta mögötti faluban tengetik életüket. Állandó küzdelmet folytatnak a hétköznapok gondjaival: a megélhetésért vívott harccal, a magánnyal, a bezártsággal… A szeretet, az egymásrautaltság, az emlékezés története ez az elõadás.
Boldogságra születik-e az ember? Vagy csak a vágy születik velünk? Van-e sors? Ha van, elkerülhetőe? Lehet a boldogtalanság létforma? Mi a boldogság? Észrevesszük-e? Tudjuk-e, felismerjük-e, ha találkozunk vele? Lemondhatunk-e a vágyakozásról? Lehet-e úgy élni, hogy felismerjük önmagunkat? Feladhatjuk-e a keresést? És ha találkozunk magunkkal, van-e tovább? Mi az, amit a család hozzánk ad? Nélküle vagyunk-e? Vajon a múltunk a jövőnk-e? Ezek, és még ezernyi kérdés: a Mundy család. A válaszokat keresve újabb és újabb kérdésekre bukkantam, de úgy érzem, hogy a kérdés sokszor önmagában a válasz.
László Sándor
Vannak pillanatok, amikor úgy érezzük, teljesen oktalanul törnek elő az emlékek. Elég csupán egy szó, egy dallam, szín, illat, hogy megmozduljon agyunkban, vagy a szívünkben, vagy éppen a kettő összjátékaként az, amit emlékezésnek hívunk… Ezt a pillanatot ragadja meg Brian Friel életrajzi ihletésű drámájában. Az emlékeken keresztül beszél szeretetről, egymásrautaltságról, könnyekről… és arról a nyárról, a Lughnasa ünnepéről, amikor a Mundy nővérek egymásba ölelkezve táncoltak Marconi zenéjére, nem is sejtve, hogy ezzel a tánccal egy korszak zárul le az életükben…
Góli Kornélia
A történet tulajdonképpen egy laboratóriumi mese – a helyszín és a helyzet teljesen elkülönül a civilizációtól, amely csak külső zajként hatol be néha. A díszlet is ezt sugallja az egyetlen kivezető úttal, amely valahol a néző háta mögött vész a semmibe. Valahol ez a tragédia a szituációban: a Mundy (mundi, latinul: a világé) család minden tagja ki szeretne szökni innen, miközben sejti, hogy odakint sokkal kegyetlenebb, és hogy a család biztonságát semmi sem pótolja a civilizációban. A laboratóriumból megszökni (ahogy az velük meg is történik): Szellemi öngyilkosság. A szökési terv nem kell, hogy váratlanul érjen bennünket: egész idő alatt jelen van minden szereplőben a romantikus sóvárgás egy másik hely iránt, legyen az aratási bál, vagy egy pogány kolónia.
Lénárd Róbert, Magyar Szó
Boldogságra születik-e az ember? Vagy csak a vágy születik velünk? Van-e sors? Ha van, elkerülhetőe? Lehet a boldogtalanság létforma? Mi a boldogság? Észrevesszük-e? Tudjuk-e, felismerjük-e, ha találkozunk vele? Lemondhatunk-e a vágyakozásról? Lehet-e úgy élni, hogy felismerjük önmagunkat? Feladhatjuk-e a keresést? És ha találkozunk magunkkal, van-e tovább? Mi az, amit a család hozzánk ad? Nélküle vagyunk-e? Vajon a múltunk a jövőnk-e? Ezek, és még ezernyi kérdés: a Mundy család. A válaszokat keresve újabb és újabb kérdésekre bukkantam, de úgy érzem, hogy a kérdés sokszor önmagában a válasz.
László Sándor
Vannak pillanatok, amikor úgy érezzük, teljesen oktalanul törnek elő az emlékek. Elég csupán egy szó, egy dallam, szín, illat, hogy megmozduljon agyunkban, vagy a szívünkben, vagy éppen a kettő összjátékaként az, amit emlékezésnek hívunk… Ezt a pillanatot ragadja meg Brian Friel életrajzi ihletésű drámájában. Az emlékeken keresztül beszél szeretetről, egymásrautaltságról, könnyekről… és arról a nyárról, a Lughnasa ünnepéről, amikor a Mundy nővérek egymásba ölelkezve táncoltak Marconi zenéjére, nem is sejtve, hogy ezzel a tánccal egy korszak zárul le az életükben…
Góli Kornélia
A történet tulajdonképpen egy laboratóriumi mese – a helyszín és a helyzet teljesen elkülönül a civilizációtól, amely csak külső zajként hatol be néha. A díszlet is ezt sugallja az egyetlen kivezető úttal, amely valahol a néző háta mögött vész a semmibe. Valahol ez a tragédia a szituációban: a Mundy (mundi, latinul: a világé) család minden tagja ki szeretne szökni innen, miközben sejti, hogy odakint sokkal kegyetlenebb, és hogy a család biztonságát semmi sem pótolja a civilizációban. A laboratóriumból megszökni (ahogy az velük meg is történik): Szellemi öngyilkosság. A szökési terv nem kell, hogy váratlanul érjen bennünket: egész idő alatt jelen van minden szereplőben a romantikus sóvárgás egy másik hely iránt, legyen az aratási bál, vagy egy pogány kolónia.
Lénárd Róbert, Magyar Szó
2006. 01. 10.