Színházak
Csíki Játékszín
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
Madách ImreAz ember tragédiája
Drámai költemény két részben
- rendezőGavriil Pinte
- díszlettervezőRoxana Ionescu
- jelmeztervezőRoxana Ionescu
- a rendező munkatársaBudaházi Attila
- súgóDósa Erzsébet
- ügyelőKedves Emőke
Az ember tragédiáját játszani: ünnep. Ünnepkor az ember önvizsgálatot tart. Magába száll, elemzi a múltat, felméri a jelent és fürkészi a jövõ felsejlõ körvonalait. A reformkor szellemi magaslatait ismerõ, az 1848-49-es esztendõk forradalmas, polgárháborús, szabadságharcos küzdelmeit, az összeomlást megtapasztaló Madách megteszi a legtöbbet, mit ember megtehet: önkínzó következetességgel rákérdez korára, hogy ezzel esélyt adjon további küzdelmekre. Ma sem tehetünk másként.
Madách magyarsága révén egyetemes, és egyetemessége által igazán magyar. Tanuljunk tõle! Tanuljuk tõle az önvizsgálat és a világunk megértésére irányuló vizsgálódás feltétlen szabadságát. Az elõítéleteinktõl, az önmagunk gyártotta bilincseinktõl megszabaduló nyitottságot. Nagy szükségünk lesz rá a következõ években, évtizedekben.
Jelképes az is, hogy a színpadra állítására Gavriil Pinte rendezõvel és Roxana Ionescu tervezõvel szövetkeztünk. A színház alapfogalma a párbeszéd. Üres szavak, kölcsönös félelmek és görcsök, viszolygások és egymásramutogatások, a tragikus múlt korszakai után végre meg kell tanulnunk egymás szemével látni a világot, mi magyarok és nem magyarok.
Madách Imre ezen az úton is elindíthat bennünket.
Parászka Miklós
Madách magyarsága révén egyetemes, és egyetemessége által igazán magyar. Tanuljunk tõle! Tanuljuk tõle az önvizsgálat és a világunk megértésére irányuló vizsgálódás feltétlen szabadságát. Az elõítéleteinktõl, az önmagunk gyártotta bilincseinktõl megszabaduló nyitottságot. Nagy szükségünk lesz rá a következõ években, évtizedekben.
Jelképes az is, hogy a színpadra állítására Gavriil Pinte rendezõvel és Roxana Ionescu tervezõvel szövetkeztünk. A színház alapfogalma a párbeszéd. Üres szavak, kölcsönös félelmek és görcsök, viszolygások és egymásramutogatások, a tragikus múlt korszakai után végre meg kell tanulnunk egymás szemével látni a világot, mi magyarok és nem magyarok.
Madách Imre ezen az úton is elindíthat bennünket.
Parászka Miklós
2005. 03. 11.