Színházak
Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Kelemen László Kamaraszínháza
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1973/1974
- SzerebjakovAlekszandr Vlagyimirovics, nyug.egyetemi tanárRubold Ödön
- Jelena Andrejevnaa feleségeDanyi Judit
- Szonyaa lánya, az első házasságábólJarábik Klára
- Marija Vasziljevnaaz anyósaJablonkay Mária
- Vojnyickija sógoraReiter Zoltán
- ZsoltuhinLeonyid Sztyepanovics, félbemaradt mérnök, igen gazdag férfiBori Tamás
- Julja Sztyepanovnaa hugaHorváth Erika
- Orlovszkij Ivan Ivanovicsa földbirtokosKiss Jenő
- Fjordor Ivanovicsa fiaSzokolai Péter
- Hruscsov Mihail Lvovicsföldbirtokos, diplomás orvosFazakas Géza
- GyagyinIlja IljicsFlórián Antal
- rendezőTóth Miklós
- díszlettervezőPaseczki Zsolt
- jelmeztervezőFöldi Andrea
- dramaturgSediánszky Nóra
- fordítóWessely László
- rendezőasszisztensSzéplaky Petra
Ismert történet, sok érzelemmel, könnyel, vodkával, kiirtásra váró erdőkkel, nevető, pletykálkodó, keserű, részegeskedő és csókolózó emberekkel, kerti partikkal és pusztuló házakkal… Komédia a mindannyiunkban ott lapuló manóról, aki nem hagyja, hogy olyanná tegyük az életünket, és a körülöttünk lévő világot, amilyenné tehetnénk; de ha már mindent szétziláltunk magunkban és magunk körül, örökös, a szép és jó utáni sóvárgással büntet.
A Manó tulajdonképpen a Ványa bácsi első alakváltozata, ősmodellje, modell-őse: azonos szereplők, hasonló cselekmény, visszatérő motívumok. Ugyanaz, és mégis egészen más. Ami a Ványa bácsiban egy élet keserű tapasztalata, cinizmusa, fáradtsága, az a Manóban gyöngéd irónia, illúzió, humor, megbocsátás. Hideg, kemény, szürke tónusú színek helyett friss, vidám árnyalatok – s bár az alaphelyzet itt sem kecsegtet sok jóval, a viszonyok kellőképpen zavarosak, a környezet ugyancsak sivár, tragédia is történik, de mindennek mélyén ott az élet különös, olykor érthetetlen, mégis legyőzhetetlen szeretete… S. N.
A Manó tulajdonképpen a Ványa bácsi első alakváltozata, ősmodellje, modell-őse: azonos szereplők, hasonló cselekmény, visszatérő motívumok. Ugyanaz, és mégis egészen más. Ami a Ványa bácsiban egy élet keserű tapasztalata, cinizmusa, fáradtsága, az a Manóban gyöngéd irónia, illúzió, humor, megbocsátás. Hideg, kemény, szürke tónusú színek helyett friss, vidám árnyalatok – s bár az alaphelyzet itt sem kecsegtet sok jóval, a viszonyok kellőképpen zavarosak, a környezet ugyancsak sivár, tragédia is történik, de mindennek mélyén ott az élet különös, olykor érthetetlen, mégis legyőzhetetlen szeretete… S. N.
2006. 01. 22.