Színházak
Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Kelemen László Kamaraszínháza
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1973/1974
- Eddie CarboneSirkó László
- Beatricea feleségeRéti Erika
- RodolphoBeatrice unokatestvéreCsémy Balázs
- MarcoBeatrice unokatestvéreFazakas Géza
- Catherineaz unokahúgaTrokán Nóra
- AlfieriÜgyvédKörtvélyessy Zsolt
- DokmunkásAradi ImrePortik Györffy András
- Szomszéd 1Aradi Imre
- Szomszéd 2Portik Györffy András
- Mr. LipariDomján Sándor
- Mrs. LipariPatyi Szilvia
- LánySirkó Anna
- FiúSzomolai Roland
- rendezőBéres Attila
- díszlettervezőTúri Erzsébet
- jelmeztervezőVelich Rita
- dramaturgAri Nagy Barbara
- fordítóVajda Miklós
- súgóBa Éva
- ügyelőSirkó Anna
- asszisztensSirkó Anna
Arthur Miller drámájának hőse, Eddie nagyszerű fickó. Erős, kitartó, megbízható és erkölcsös férfi, aki szerény sora ellenére is igyekszik családjának tisztes megélhetést biztosítani. Mert a családját mindennél jobban szereti, mindenekelőtt lányaként nevelt unokahúgát, Catherine-t, aki ugyancsak rajong nevelőapjáért. A családi idillt két olasz rokon érkezése töri meg. Eddie a házába fogadja Marcót és Rodolphót, akik illegális bevándorlóként érkeznek Amerikába egy szebb élet reményében. A Catherine és Rodolpho között alakuló vonzalom Eddiet teljesen kifordítja önmagából. Önmaga előtt is vállalhatatlan szenvedélye unokahúga iránt vakká és süketté teszi a valóságra, tökéletesen elveszíti realitásérzékét. Pontosabban egy másik valóságot él meg; az ő számára a kedves, szelíd és mindig vidám Rodolpho veszedelmes fenevad, akit el kell pusztítani a szerettei védelmében. A fenyegetettség érzése, a félelem, hogy elveszíti azt, aki a legfontosabb számára szörnyű tettre ragadtatja; lábbal tiporja saját morális eszményeit.
Arthur Miller azt írja egy tanulmányában, hogy a színpad számára mindenekelőtt az indulat színtere. Ebben a darabban is az indulat, a szenvedély irányítja az eseményeket, s közben, akár egy görög tragédiában, már az elejétől kezdve tudjuk, érezzük, hogy Eddie bűnös szerelmével tragikus vétséget követett el, tehát sorsa megpecsételtetett.
Arthur Miller azt írja egy tanulmányában, hogy a színpad számára mindenekelőtt az indulat színtere. Ebben a darabban is az indulat, a szenvedély irányítja az eseményeket, s közben, akár egy görög tragédiában, már az elejétől kezdve tudjuk, érezzük, hogy Eddie bűnös szerelmével tragikus vétséget követett el, tehát sorsa megpecsételtetett.