Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989

Presser Gábor - Sztevanovity Dusán - Horváth PéterA padlás

Félig mese félig musical
  • RádiósIstván István
  • SüniGál Ágnes
  • MamókaMéhes Kati
  • Barrabás, B.Rappert-Vencz Gábor
  • RévészRappert-Vencz Gábor
  • HercegNagy Csongor
  • KölyökKató Emőke
  • LámpásKulcsár Székely Attila
  • MeglökőZákány Mihály †
  • TémüllerBessenyei István †
  • DetektívTóth-Páll Miklós
  • ÜtegSzűcs Ervin
  • RobinsonMárkó Eszter
  • rendezőHorányi László
  • díszlettervezőMaria Gheorghiade
  • jelmeztervezőMaria Gheorghiade
  • koreográfusGabriela Tănase
  • zenei vezetőManfrédi Annamária
  • súgóFábry Imola
  • ügyelőÁcs Sándor
  • a rendező munkatársaBessenyei István †

"Mint minden jó darabnak, több síkon értelmezhető az üzenete. A padlásban a földi élet értelmének megfogalmazásán kívül a darab egy olyan erőteret próbál megteremteni, amelyben az eltávozottak és ittmaradottak között szellemi, lelki kapcsolat működik. Másrészt a padlás egy híd szerepet is betölt, keresi az utakat, hogyan lehetne az emberek között, a világ különböző részei között az átjárhatóságot megtalálni.

Amikor ezt a darabot Magyarországon 1988-ban bemutatták, még más társadalmi berendezkedés volt, a szerzők gondolom akkor azt gondolták, hogy kelet és nyugat között kell egy átmeneti hely, egy híd, ami a kettőt összeköti. Hamarosan eljön az az idő, amikor ez a kelet-nyugat határ épp ebbe a régióba tolódik át és ez a híd szerep az itt élő emberekre hárul. Ilyen értelemben most itt kezd igazán aktuális lenni a darab.

Presser Gábor zenéje a fiatalság - ma már középgeneráció - számára legmarkánsabban jelentette azt, hogy egy akkord, egy dallam, egy zene hatására valami megmagyarázhatatlan közösséget érzett azzal az emberrel, aki ott volt mellette és hallotta ezt a zenét. Remélem, ez az előadás a színháznak a megtartó, szellemi és lelki összekovácsoló erejét erősíti majd."-nyilatkozta Horányi László, az előadás rendezője.


2002. 10. 04.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kisvárdai Várszínház
  • Kisvárda Művészetek Háza
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu