Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
Tamási ÁronBoldog nyárfalevél
- Vaska GellértBogdán Zsolt m.v.
- KlárisMárton Emőke-Katinka
- Kupás TódorPál Hunor
- BarkaCzikó Juliánna
- Dobola PaskálTatai Sándor
- TorzsaSzélyes Ferenc
- MátyusKárp György
- VikotaSzász Anna
- LengeMihály Zsolt m.v.
Asszonyok, katonák: a Maros Művészegyüttes táncosai. Zenészek: a Maros Művészegyüttes zenekara
- rendezőTörök Viola
- díszlettervezőTörök ViolaTakács Tímea
- jelmeztervezőTörök ViolaTakács Tímea
- koreográfusVarga János
- zeneKelemen László
- fényIncze RóbertMarthi Szilárd
- hangFilip Ignác
A bezártság, a magány nyomasztó érzése, a hit egyéni és közös megélése, az együttérzés fontossága, a közös értékrendszer megtartó ereje, a szeretteinkkel való találkozás reménye, a vágy az újrakezdésre visszhangzik Tamási Áron testről és lélekről, bizalomról és a bizalommal való visszaélésről, a régi életforma feladását elváró, az új élet hamis ígéretéről szóló színpadi művében.
A Boldog nyárfalevél a szenvedés árán is a hűség bizonyosságát hordozza, a házastársét, a faluét. A vándorló szerzetes álruhájában a katonaságból visszatérő falu jegyzője – meglehetősen aljas próbatételek megrendezése után - boldogan hullhatott a földre, mint a lelkek harmatát hordozó falevél, mert a felesége után a falu is „jól vizsgázott”. A színház a színházban elv alapján lehetőség nyílt a helyzetbe hozott feleségnek és falunak, hogy megnyilvánuljon és kifejthesse hozzáállását a kényes kérdésekhez.
Előadásunkat Tamási Áron gondolatai alapján kívántuk megvalósítani, miszerint a hagyományokra épülő életforma és értékrendszer szellemi erejét a gondolkozásmódon és kinyilatkoztatásokon túl az élő hagyományként létező népzene, néptánc, népdal fejezi ki.
A Spectrum Színház a Maros Művészegyüttessel a Tündöklő Jeromos után másodszor él a művészi kifejezés eme lehetőségével, miszerint a rituális színház formáját sajátos életszerű módon teremti meg Tamási szellemében, aki megtartó életformának nevezte a művészetben való megnyilvánulást.
2021. 04. 19.