Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989

Kálmán Imre - Leo SteinCsárdáskirálynő

  • Vereckey SzilviasanzonettKicsid Gizella
  • Edvin hercegVáta Loránd
  • Kaucsiánó Bonifác grófDiószegi Attila
  • Stázi grófnőEdwin herceg unokahúgaPál Ferenczi Gyöngyi
  • CecíliaD. Albu Annamária
  • Kerekes FerkóSzabó Tibor
  • MiskafőpincérKőmíves Mihály
  • Leopold MáriaLippert-Weilersheim hercegeBotka László
  • Ferdinánd fõhercegKolcsár József
  • Rohnsdorf tábornokVeress László
  • Tasziló grófNagy Alfréd
  • Viktor báróMárton Lóránt
  • Lazarovics ÖdönföldbirtokosMátray László
  • CeremóniamesterPéter Hilda
  • SzereplőGyőrbíró EnikőJancsó ZitaNagy SzendeSánta KincsőSzőcs MelindaCzegő CsongorNagy Kopeczky Kálmán
Valamint:
Győrbíró Enikő, Jancsó Zita, Nagy Szende, Sánta Kincső, Szőcs Melinda, Czegő Csongor, Nagy Kopeczky Kálmán

  • rendezőKeresztes Attila
  • díszlettervezőBartha József
  • jelmeztervezőBianca Imelda Jeremias
  • dramaturgBodó A. Ottó
  • koreográfusKönczei Árpád
  • karmesterIncze G. Katalin
  • korrepetitorFilip Ignác
  • világításHorváth CsabaVarga BélaVargha Zsolt
  • hangMolnár Csaba
  • súgóMáthé Mária Magdolna
  • ügyelőV. Bartha Edit
Hogy miért épp egy operett? Miért épp a Csárdáskirálynő, a valaha írt leg-operettebb zenés mulatság? Hogy kerül színre ez épp Sepsiszentgyörgyön? Méltán kérdezheti ezt bárki, aki ismeri, szereti, vagy épp ki nem állhatja – hiszen ilyen is akad – a sepsiszentgyörgyi színházat. Akik szeretik, színészeinek őszinte és szép alakításaiért, előadásainak gazdag színpadi világáért szeretik; bírálni azért szokás, mert – ki tudja, miért, és mióta? – az a szóbeszéd járja, hogy ez a színház nem tesz soha kedvére annak a közönségnek, aki kikapcsolódásra, önfeledt szórakozásra vágyik.
Itt van tehát ez az operett: zene és szerelem azoknak, akik a színházban a szépséget, a csillogást keresik, igazi színház azoknak, akik talán csodálkoztak is: miként játszhat ez a társulat operettet.
(Czegő Csongor)


A mű az által emelkedik ki az operettek sorából, hogy a könnyed réteg, a banálisnak látszó történet alatt a történetben valódi hús-vér alakok, igazi mély emberi érzések, erős szenvedélyek rejtőznek. Magában hordozza korának sajátos életérzését, a XX. század elejének önpusztító és egyben végtelenül életszerető rohanását, a halálfélelem elől való menekülést, amint azt Bóni gróf és Kerekes Ferkó éneklik: "Gyerünk, gyerünk, gyerünk, mert gyors az élet!" A mű által hordozott kettősséget hűen jellemzik az olyan dalrészletek, mint az "Itt a lét csak látszat, itt minden ember játszhat" vagy az "Álom, álom, édes álom, álomkép, álmodjuk, hogy egymásé leszünk mi még. Angyalok, ha ránk lenéznek, suttogják, lám a földön is van égi boldogság."

Előadásunkban a történet elmesélése közben szimultán kívánjuk megidézni a kor társadalmi sajátosságait és az operettet mint műfajt. E teátrális formában a fordulatok színházisága felerősödik, a műfaj, a történelmi háttér és maga a történet egyaránt exponálódik. Az operettre jellemző könnyedség és keletkezési korának felszín alatti forrongásai jegyében előadásunk az "utolsó boldog békeév" végnapjaiban játszódik, a hamadik felvonás időpontja pedig épp 1914. június 28., a Ferenc Ferdinánd elleni szarajevói merénylet, a béke végének napja.

A Csárdáskirálynő színrevitelében a rendkívüli látvány, az élő nagyzenekari muzsika, a kiváló énekhangok és a színészi alakítások kiemelkedő színházi estet ígérnek minden közönségréteg számára.
  • Az előadás oldala

2005. 12. 31.

Galéria

  • Csárdáskirálynő
    Csárdáskirálynő
    Csárdáskirálynő
    Csárdáskirálynő
    Sepsiszentgyögyőn a Tamási Áron Színházban bemutatták Kálmán Imre: Csárdáskirálynő című operettjét Keresztes Attila rendezésében.
    2006. július 1.
    Sepsiszentgyörgyi színház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kisvárdai Várszínház
  • Kisvárda Művészetek Háza
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu