Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kolozsvári színház Új Stúdió

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010

Visky AndrásCaravaggio Terminal

Visky András és Visky Andrej projektje
ŐSBEMUTATÓ
  • SzereplőAlbert CsillaBodoki-Halmen KataBodolai BalázsDimény ÁronImre ÉvaSinkó FerencSzűcs ErvinVarga Csilla
  • rendezőRobert Woodruff
  • szcenográfiaCarmencita Brojboiu
  • dramaturgVisky András
  • videóBányász Bertalan
  • hangBodoki-Halmen Kata
  • a dramaturg munkatársaJessica Rizzo
  • ügyelőKerezsy Imola
  • a rendező munkatársaMei Ann Teo

Caravaggio: egy kortárs művész, a lehető legelviselhetetlenebb fajtából. Szélsőségesen tehetséges, és ráadásul képtelen hazudni, de még az „egyrészt-másrészt” mellébeszélése is nehezére esik. Ráadásul a pénz sem nagyon érdekli: bár ő zsebeli be a legnagyobb honoráriumokat, rendszerint mindent elver (értsd: megoszt) az Ortaccio kétes hírű figuráinak a társaságában, akik közül a legszentebb képeihez a modelljeit is választja.


A rangot megveti, nem lesz belőle aranyláncos akadémikus például, holott az akadémikusok, akik közül többen a legádázabb ellenségei is voltak, fogcsikorgatva elismerik, hogy a késő reneszánsz és a kora barokk legnagyobb tehetségével van dolguk.


Embert öl: ma már úgy tudjuk, hogy szabályos, de Rómában szigorúan tiltott párbajban leszúrja a szent város egyik legmenőbb stricijét.


A legjobb helyekről kapja a megrendeléseket, még a Szent Péter-bazilikának is fest, de megelégszik mégis egyetlen rend ruhával, amit a teljes elrongyolódásig visel.


Nem marad utána semmi, azon a meglehetősen szűkre szabott életművön kívül, ami nélkül viszont ma sem Rembrandt, sem mondjuk a fotográfia művészete, vagy pedig a valódi színházi világítás-művészet nem képzelhető el.


Halála után mintegy kétszáz évig elfelejtettük, mert így kívánta meg intellektuális és spirituális kényelmünk.


Caravaggio: egy kényelmetlen ember, akinek a szentség kiáradásáról talán a legmélyebb tapasztalatai voltak a Nyugati kultúrában. Alig elviselhető kortársunk.


Visky András

2014. 06. 24.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kolozsvári színház
  • Harag György Emléknapok
  • Interferenciák fesztivál
  • Tranzit-ház
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu