Színházak
Kolozsvári Állami Magyar Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
- 1952/1953
- 1948/1949
- Prozorov, Andrej SzergejevicsHatházi András
- Natalja IvanovnaAndrej menyasszonya, később feleségeSkovrán TündeGyörgyjakab Enikő
- OlgaKali Andrea
- MásaKézdi Imola
- IrinaPéter Hilda
- Kuligin, Fjodor Iljicstanár, Mása férjeOrbán Attila
- Versinyin, Alekszandr Ignatyevicsalezredes, ütegparancsnokBogdán Zsolt
- Tuzenbach, Nyikolaj Lvovicsbáró, főhadnagyBodolai Balázs
- Szoljonij, Vaszilij VasziljevicsszázadosBíró József
- Csebutikin, Ivan RomanovicskatonaorvosDengyel Iván
- Fedotyik, Alexej PetrovicszászlósMolnár Levente
- Rode, Vlagyimir KarlovitszászlósSinkó Ferenc
- Ferapontöreg szolga az elöljáróságonBarkó György
- Anfiszaöreg dadaKakuts Ági
- SzvetlanaszobalányGyörgyjakab EnikőSkovrán Tünde
- ProtopopovSzűcs Ervin
Zenekar, katonák, tűzoltók:
Balla Szabolcs, Buzási András, Galló Ernő, Fogarasi Alpár, Laczkó Vass Róbert, Molnár Levente, Sinkó Ferenc, Farkas Loránd, Albu István, Köllő Csongor
Balla Szabolcs, Buzási András, Galló Ernő, Fogarasi Alpár, Laczkó Vass Róbert, Molnár Levente, Sinkó Ferenc, Farkas Loránd, Albu István, Köllő Csongor
- rendezőTompa Gábor
- díszlettervezőBoth András
- jelmeztervezőCarmencita Brojboiu
- dramaturgVisky András
- fordítóKosztolányi Dezső
- zeneRahmaninovDmitri ShostakovichVasile Şirli
- a dramaturg munkatársaBiró Eszter
A három nővér leghőbb vágya, hogy Moszkvába menjenek, de mert ennek semmi akadálya nincs, nem mennek.
„A Három nővér megváltásról szóló drámaként izgalmas számomra. Eszerint a három nővér tulajdonképpen egyetlen nőalak három vetülete: a gyermeki, a női és az anyai, akiknek együtt kell maradni ahhoz, hogy lehetségessé váljon a túlélésük. Ott lebeg az Atya szelleme, nem tudnak, és nem is akarnak megszabadulni tőle. A Fiú is megjelenik, hiszen a darab elején a nővérek Versinyin megérkezését már-már messianisztikus módon élik meg: őbenne látják a megváltót, aki végre Moszkvába viszi őket. És végül ott a Szentlélek is, amelyet én a szenvedéssel azonosítok. Azzal a szenvedéssel, amelyet a szereplőknek különböző formában ugyan, de vállalniuk kell. Vonz a Három nővér zeneisége is, amely rokonítható az általam annyira kedvelt abszurd művekkel. Ez a zeneiség, mint minden szimfonikus szerkezetű mű, nagy pontosságot és pontos tonalitást, hangszínt, atmoszférát, színárnyalatokat követel.“ Tompa Gábor
„A Három nővér megváltásról szóló drámaként izgalmas számomra. Eszerint a három nővér tulajdonképpen egyetlen nőalak három vetülete: a gyermeki, a női és az anyai, akiknek együtt kell maradni ahhoz, hogy lehetségessé váljon a túlélésük. Ott lebeg az Atya szelleme, nem tudnak, és nem is akarnak megszabadulni tőle. A Fiú is megjelenik, hiszen a darab elején a nővérek Versinyin megérkezését már-már messianisztikus módon élik meg: őbenne látják a megváltót, aki végre Moszkvába viszi őket. És végül ott a Szentlélek is, amelyet én a szenvedéssel azonosítok. Azzal a szenvedéssel, amelyet a szereplőknek különböző formában ugyan, de vállalniuk kell. Vonz a Három nővér zeneisége is, amely rokonítható az általam annyira kedvelt abszurd művekkel. Ez a zeneiség, mint minden szimfonikus szerkezetű mű, nagy pontosságot és pontos tonalitást, hangszínt, atmoszférát, színárnyalatokat követel.“ Tompa Gábor
2008. 09. 24.