Színházak
Krétakör Színház
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
Georg BüchnerLeonce és Léna
Az előadásban részletek hangzanak el Shakespeare: Hamlet, Romeo és Júlia, Ahogy tetszik és Büchner: Woyzeck című darabjából, valamint William Blake és Heinrich Heine verseiből.
- Leonce hercegPopo királyának fiaBánki Gergely
- Léna hercegnőPipi birodalmábólSárosdi Lilla
- ValerioLeó barátjaRába Roland
- RosettaLeó barátnőjePéterfy Bori
- A nevelőnőPéterfy Bori
- PéterPopo birodalmának királyaTerhes Sándor
- UdvarmesterLáng Annamária
- ElnökNagy Zsolt
- rendezőSchilling Árpád
- díszlettervezőÁgh Márton
- jelmeztervezőVarga KláraKiss Julcsi
- szcenikusKovács ÁronNoszlopi Róbert
- világítástervezőBányai Tamás
- dramaturgKárpáti PéterVeress Anna
- zeneMonori András
- bábGrosschmid Erik
- báb konzultánsLénárt András
- drámapedagógiai konzultánsSzauder Erik
- maszkNagy Fruzsina
- kellékMervel Miklós
- asszisztensErős Balázs
- produkciós vezetőGáspár Máté
A XIX. század első felében fiatalon meghalt zseniális német szerző vígjátéka üde, szabad, játékos hangvételével, sziporkázó iróniájával emelkedett ki a romantika-biedermeier korának irodalmából és vált a világ színpadainak máig rendszeresen játszott darabjává.
A darab meseszerű, látszólag könnyed formában az egyéni és társadalmi létezés alapvető kérdéseivel foglalkozik: kik vagyunk, miért éljünk és hogyan; fel kell-e adnunk a szabadságunkat azért, hogy beilleszkedjünk a társadalomba, fel kell-e adnunk a szerelmet a családi életért, a gondolkodásunk függetlenségét azért, hogy az emberiség hasznos tagjai legyünk?
A valóság és az álom, legbensőbb énünk és a világban játszott szerepeink, sors és szabad akarat pólusai közötti erőtérben játszódik a darab, amelyet a Krétakör társulata minimálisra redukált játéktérben és eszközökkel, a közönség közvetlen közelségében ad elő.
A darab meseszerű, látszólag könnyed formában az egyéni és társadalmi létezés alapvető kérdéseivel foglalkozik: kik vagyunk, miért éljünk és hogyan; fel kell-e adnunk a szabadságunkat azért, hogy beilleszkedjünk a társadalomba, fel kell-e adnunk a szerelmet a családi életért, a gondolkodásunk függetlenségét azért, hogy az emberiség hasznos tagjai legyünk?
A valóság és az álom, legbensőbb énünk és a világban játszott szerepeink, sors és szabad akarat pólusai közötti erőtérben játszódik a darab, amelyet a Krétakör társulata minimálisra redukált játéktérben és eszközökkel, a közönség közvetlen közelségében ad elő.
2002. 03. 27. Thalia Színház