Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
Tamási ÁronBoldog nyárfalevél
- Vaska GellértMedgyesfalvy Sándor
- KlárisFazakas Márton Erzsébet
- Kupás TódorÁcs TiborBuzogány Béla
- Dobola PaskálMeleg Vilmos
- BarkaMolnár Júlia
- LengeBorsos Barna
- TorzsaDobos Imre
- MátyusHajdu Géza
- VikotaFábián Enikő
- AsszonyKörner Anna
Történik mindjárt a második világháború után
- rendezőMiske László
- díszlettervezőBíró I.Géza
- jelmeztervezőMaria Haþeganu
- zenei összeállításBódis Béla
- világításFarkas Mihály
- hangFonódi László
- súgóKörner Anna
- ügyelőGölle Ildikó
„A Boldog nyárfalevél valóban játék – a szónak szoros értelmében is az -, de egyben gyötrő szenvedélyeket, a hazajutás és az egymásra találás vágyát hordozó játékosság ez, a hitetlenség és a bizalom, a kétkedés és a bizonyosság küzdelme is – emberek küzdelme egymásért. Gellért, a havadi jegyző ötévi távollét után idegenből, hadofogságból érkezik falujába, kétségekkel beárnyékolt lélekkel felesége és a közösség iránt, nem tudván, hogy asszonya és népe tisztán megőrizte-e önmagát, tisztán várja-e visszatértét. Próbának veti alá őket, s a próbán Kláris és népe megállja a helyét, de Gellért sorsa az általa felidézett kritikus helyzet következtében csaknem visszájára fordul át, s nem is annyira magamagának, mint inkább népének s Klárisnak köszönheti, hogy nyugtalan, felzaklatott lénye végül is az óhajtott visszhangra lel. A lélek és lélek közötti űrt csak a bizalom, a szeretet töltheti ki – vallja tamási a Boldog nyárfalevélben – ez az egyetlen módja annak, hogy az ember mindörökre és immár változtathatatlanul hazataláljon.” (Török Endre, Kortárs, 1962. január)
„A Boldog nyárfalevél alaptémája a megmaradás, a helytállás; hangulata közelít a vígjátékhoz. A darab közvetlenül a második világháború után, 1946-ban játszódik, május elsején – tehát egy nap alatt. A magyar falu értelmiségének helytállását, a történelem viharaiban való tisztánlátását példázza a darab, a téma a megmaradás, a hűség, a szerelem, szeretet, ami Tamásinál mindig ég s föld között lebeg; egy kicsit elvisz bennünket a mese világába is, ugyanakkor ez a csodálatos nyelvezet, egy kicsit másként gondolkodás, ez mindig költőibb, szebb, emelkedettebb, mint más szerzőknél.” (Miske László, az előadás rendezője)
1990. 04. 11.