Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- Victor-Emmanuel ChandebiseHajdu Géza
- PocheHajdu Géza
- Camille ChandebiseSzentmiklósi József
- Romain TournelÁcs Tibor
- Finache doktorBorsos Barna
- Carlos Homenides de HistanguaFekete Károly
- Augustin FerraillonSzabó Lajos
- ÉtienneLászló Attila
- RugbyLaczó Gusztáv
- BaptistMogyoróssy István
- Raymonde ChandebiseCsíky Ibolya
- Lucienne Homenides de HistanguaKiss Törék Ildikó
- Olympe FerraillonF. Bathó Ida
- AntoinetteGábor Kati
- EugénieMolnár Júlia
- rendezőFarkas István
- díszlettervezőMaria Haþeganu
- jelmeztervezőMaria Haþeganu
- fordítóTabák László
- világításFarkas Mihály
- súgóKörner Anna
- ügyelőRevoczky Róbert
„A 19. századi nagy bohózat-szerző darabjában csupa félreértés minden, ebből fakad aztán a konfliktus, a féltékenység, a titkos találkahelyből fakadó számos vígjátéki helyzet, és a két azonos alkatú főhős állandó felcseréléséből. Helyzet- és jellemkomikum állandó jelenléte egy felpörgetett cselekményű, sodró színpadi művet eredményez.
A szerző az örömelvű vígjátékok hagyományaiból az összes ügyeskedést bepakolja a darabba: két ágyat, amelyek gombnyomásra helyet cserélnek, hasonmást, aki mindig akkor jelenik meg, amikor a másik nincs jelen, álszerelmes levelet, kiugrasztani a nyulat a bokorból, féltékenységtől üvöltő férjet, bohócot, akit folyton seggbe rúgnak. A cél: egy hiperaktív Szentivánéj. Mániás hajszáig fokozni a fogócskát és maximális sebességgel csapódni bele a fináléba a már felpörgetett nézőkkel együtt, akik addigra azonosulnak a mű alaptézisével, hogy félre a meg-megfáradó monogámiával, szabad utat a szexuális energiáknak, éljen a promiszkuitás. Az ötleteket viszont nem elég csak bedobálni a színpadra, működtetni is tudni kell ezt a működésképtelenségig terhelt vígjátékot. Ehhez Feydeau precízen kiszámolta, hány ajtó kell, hány kanapé, a félreértendő kellékeknek, például nadrágtartó, hol a helye, és az öltöztetőnők melyik ajtónál várják tépőzáras mellénnyel az izzadt komikust.” (Helmeczi Hedvig, Ellenfény)
1984. 06. 10.