Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- Prozorov, Andrej SzergejevicsMeleg Vilmos
- Natalja IvanovnaAndrej menyasszonya, később feleségeFirtos Edit
- OlgaKovács Enikő
- MásaFábián Enikő
- IrinaSólyom Katalin
- Kuligin, Fjodor Iljicstanár, Mása férjeHajdu Géza
- Versinyin, Alekszandr Ignatyevicsalezredes, ütegparancsnokMedgyesfalvy Sándor
- Tuzenbach, Nyikolaj Lvovicsbáró, főhadnagyCsatlós Lóránt
- Szoljonij, Vaszilij Vasziljevicsszázadosifj. Kovács Levente
- Csebutikin, Ivan RomanovicskatonaorvosÁcs Tibor
- Fedotyik, Alexej PetrovicszászlósDimény Levente
- Rode, Vlagyimir KarlovitszászlósGiacomello Roberto
- Ferapontöreg szolga az elöljáróságonDobos Imre
- Anfiszaöreg dadaF. Bathó Ida
- SzolgalányGajai Ágnes
- VándormuzsikusTóth TündeSimon Mátyás
- TisztiszolgaVajda Zoltán
- rendezőGali László m.v.
- díszlettervezőBölöni Vilmos
- jelmeztervezőMaria Haţeganu
- fordítóKosztolányi Dezső
- zeneAri Nagy Sándor
- fényNosz Botond
- hangAntók Zoltán
- súgóKörner Anna
- ügyelőVajda Zoltán
- rendezőasszisztensGábor Kati
- a rendező munkatársaHajdu Géza
Lexikális tömörséggel leginkább így lehetne szólni a Három nővérről: a konok és meddő sóvárgás, a mozgalmas, fénylő és értelmes élet utáni vágyakozás drámája. Az egyetemes színháztörténetben is új fejezetet nyitó A. P. Csehov (1860-1904) életművének egyik legkiemelkedőbb darabja ez a nyugtalan és nyugtalanító történet, amelynek főhőse három vidéki lány. A „kárba veszett szépség" tragédiája - ahogy egyik kritikusa találóan jellemezte. Maga Csehov (állítólag) azt szerette volna hangsúlyozni ebben a játékban, ami könnyed, ami megmosolyogni való, ami operettszerű. Ezek a fogalmak azonban nagyon is összetettek, rétegesek nála és alig-alig fedik a szavak hagyományos tartalmát. Mert ami könnyedség, ami megmosolyogni való, ami operettszerű ebben a színműben, az mind valami fájdalmas érzéssel elegy, mélységes boldogtalansággal párosul. A haszontalanság tudatának boldogtalanságával. A Szigligeti Társulat közel másfél évtized elmúltával tűz újra műsorára egy Csehov-művet.
2000. 03. 10.