Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
Paul FosterI. Erzsébet
- Erzsébeta színész királynőFábián Enikő
- Katalinfrancia királynéFirtos Edit
- Máriaskót királynőKovács Enikő
- Tilly Booma mosónőFodor Réka
- Pata Solaa boszorkányTóth Tünde
- Fülöpspanyol királyKardos M. Róbert
- Stubbesa puritánKardos M. Róbert
- Whitgiftcanterburyi érsekKardos M. Róbert
- Lord BurghleyDobos Imre
- NostradamusDobos Imre
- Adelantadoa spanyol flotta admirálisaDobos Imre
- I. udvarhölgyFirtos Edit
- II. udvarhölgyFodor Réka
- III. udvarhölgyTóth Tünde
- IV. udvarhölgyAbabi Csilla
- Leicester Grófjaifj. Kovács Levente
- Sir Francis BaconDimény Levente
- Hattona lordkancellárDimény Levente
- Cambridge-i professzor 2Dimény Levente
- London polgármestereCsatlós Lóránt
- XIII. Gergely pápaCsatlós Lóránt
- AlenconFranciaország dauphinjeCsatlós Lóránt
- Pauleta börtönőrCsatlós Lóránt
- Cambridge-i professzor 1Csatlós Lóránt
- PapCsatlós Lóránt
- Sir Robert Cecil a púposKocsis Gyula
- WalsinghamKocsis Gyula
- Bowyera kikiáltóKiss Csaba
- Feriaspanyol követKiss Csaba
- SúgóAbabi Csilla
- MasszõrAbabi Csilla
- Lazarus Tuckera pénzkölcsönzõMedgyesfalvy Sándor
- Mousorskskya pénzkölcsönzőÁcs Tibor
- Az igazi Erzsébet királynõRácz Mari
- William ShakespeareMeleg Vilmos
- rendezőKovács Levente
- díszlettervezőBölöni Vilmos
- koreográfusDimény Levente
- fordítóVárady Szabolcs
- zenei munkatársAri Nagy Sándor
- fényNosz Botond
- hangZsurka József
- súgóTentea Katalin
- ügyelőVajda Zoltán
Paul Foster darabja az elmúlt évszázad egyik legkülönösebb színműve, a maga nemében jelentős kísérlet mind a történelem másfajta megközelítésére, mind pedig egy sajátos színpadi formanyelv kialakítására.
Az I. Erzsébet több szintű mű. Egyrészt az ünnepi, heroizáló, romantikus történelmi megközelítés helyett (mely a szuperfilmek révén világjelenséggé terebélyesedett), a jelentős történelmi személyiségeknek a mai ember érzés és gondolatvilágához közelálló megközelítését tűzi ki célul. A látványos történelmi tablók, pompázatos díszletek helyett, egyszerű eszközök és színészi jelenlét által idéz színpadra olyan nehezen elképzelhető eseményeket, mint a Szent-Bertalan-éji tömegmészárlás, vagy a spanyol hajóhad legyőzése olyan módon, amire talán Shakespeare színháza óta senki sem vállalkozott.
2007. 03. 25.