Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- AnatolSzabó Lajos
- DidyAnatol feleségeHalasi Erzsébet
- GeorgeAnatol fiaDarkó István
- MarianaAnatol lányaFábián Enikő
- FülesMeleg Vilmos
- CinegeBalla Miklós
- Dr. SzelindekzsűritagLaczó Gusztáv
- GyengezsűritagBorsos Barna
- Tóbiástanügyi káderHajdu Géza
- rendezőFarkas István
- díszlettervezőMaria Haþeganu
- jelmeztervezőMaria Haþeganu
- fordítóBálint Tibor
- zenei összeállításDankó János
- fővilágosítóVasile Bejan
- hangBodonea Valentin
- súgóKörner Anna
- ügyelőGölle Ildikó
- a rendező munkatársaBorsos Barna
„Tudor Popescu népszerű színpadi szerző darabjában a szatíra fegyverével mutat be egy valóságos társadalmi jelenséget. A darab arról szól, hogy valamely városka egyik vezető beosztású embere (nagyfőnök, fejes stb.) a társadalmi ranglétra megfelelő fokát kutyatartással is jelzi. Pontosabban, felesége, a kissé nagyravágyó, parvenü asszony, aki tulajdonképpen egy korcs kutyát emel piedesztálra. Ám nemsokára kutya szépségversenyt rendeznek, ahol feleség kívánságára a kedvenc de nem fajtiszta kutyának kell győznie, vagyis elnyernie az első díjat a város zenetanárának fajtiszta kutyájával szemben. És ekkor megindul a gépezet, a vezető embert, a fejest minden eszközzel és mindenképpen kiszolgálni akarók nagy csatája. A magyar fordításban jellegzetes nevet kapó Cinege, Gyenge, Szelindek és Füles minden elkövetnek, hogy megvalósíthassák főnökük akaratát…
Farkas István rendezésében a korrupció, a lekenyerezés, a kiszolgáltatottság révén való befolyásolás, a jogtalan előnyökhöz jutás, a favoritizmus szövevényes kapcsolódásainak ágait-bogait is a szatíra szolgálatába állította…” (Gyöngyösi Gábor, Utunk)
„A Szépségverseny (Nagyváradon Kutyakomédia címmel futott) egyáltalán nem az érzékeny lelkületű állatbarátok ellen irányul, akik közé szívesen sorolja magát a szerző is, annak a lenyűgöző érzésnek engedve, melyet a hűséges négylábúak ragaszkodása nyújt. A szerző nyíltan állatbarátnak vallja magát, de nem barátja a hazugságnak, a visszaélésnek, az erőszaknak és az erkölcsi gátlástalanságnak. Didy, a feleség valójában nem szereti a szerencsétlen Bobyt, a kutyust, ezt a kirakati szeretettel agyonhajszolt állatot, aki egyfajta „családi címer” tartozékaként az újkeletű divathóbort áldozata.” (Tudor Popescu, a szerző)
1981. 10. 21.