Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
MolièreA fösvény
Az előadás megtekintését 14 éven felüli nézőinknek ajánljuk.
- Harpagonszerelmes MariannbaPálffy Tibor
- CléanteMariann szerelmeseDerzsi Dezső
- ÉliseHarpagon lánya, Valère szerelmeseSzalma HajnalkaPál Ferenczi Gyöngyi
- ValèreAnselme fia, Élise szerelmeseNagy AlfrédMátray László
- MariannBenedek Ágnes
- AnzelmSzakács László
- FruzsinaházasságközvetítőGajzágó Zsuzsa
- SimonpénzközvetítőDebreczi Kálmán
- FecskeCléante barátjaKónya-Ütő Bence
- JakabHarpagon szakácsa és kocsisaErdei Gábor
- KeszegHarpagon inasaMárton LórántNagy Lázár József
- A rendbiztosDiószegi Attila
- rendezőBocsárdi László
- díszlettervezőBartha József m.v.
- jelmeztervezőDobre-Kóthay Judit m.v.
- dramaturgZsigmond Andrea m.v.
- fordítóIllyés Gyula
- súgóGazda Szende
- ügyelőV. Bartha Edit
„Boldog akarok lenni!” – mondja Cléante A fösvényben.
Bár ezt akármelyik szereplő mondhatná. Sőt, akármelyikünk ugyanígy mondaná.
Mert mind a boldogságot keressük – vagy csupán a boldogulást? Egy színházi előadás (akárcsak egy új év kezdete) tökéletes alkalom arra, hogy ezt a kérdést felvessük.
Milyen stratégiát választottunk eddig a (túl)élésre? Mire alapoztuk az életünket?
Van, aki számára az emberi viszonyok a legértékesebbek. Pedig ez azt is jelenti, hogy nem használhatja (el) a másikat.
Mások ellenkezőleg: élettelen dolgokat bálványoznak. Mert azokat jól lehet használni. S mind közül a pénz a legsimulékonyabb...
Ugyanígy vannak ezzel A fösvény szereplői. A szeretetvágy, illetve a tulajdon vágya hajtja őket. Hol ettől, hol attól remélnek biztonságot. De leginkább mindkettőtől.
Az előadás nem kezesbárányokról szól. A molière-i komédia nem könnyű hab, hanem kemény penge, amely az embert a benne munkáló szeretetlenségre csupaszítja le.
„Mert hát ugyan szeret téged, de a pénzt, azt mégiscsak jobban szereti.”
Van-e a mi életünkben, amit jobban szeretünk a pénz által nyújtott biztonságnál?
Ha van, nevetni fogunk a nézőtéren. Ha nincs..