Színházak
Budapesti Kamaraszínház Shure Stúdió
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1994/1995
Kiss CsabaTahiti
Távolodás egy részben
- A festőHorváth Lajos Ottó
- A feleségGyörgyi Anna m.v.
- A lányFosu Nicolett
- A tanítványJánosi Dávid
- A modellSzőlőskei Timea
- A kereskedőKerekes József
- A halálTorma István
- rendezőKiss Csaba
- díszlettervezőBerzsenyi Krisztina
- jelmeztervezőBerzsenyi Krisztina
- filmRéder György
- világítástervezőNagy András
- zenePalotai Zsolt
- mozgásBoros István
- asszisztensHarsányi Zsolt
"A reneszánsz fojt meg - gondolja egyik "másnap" a Festő - Minden vonalat
meghúztak már. Elfáradtak a színek. Új tapasztalás, új érzések, új szerelmek
kellenek, önnön fáradt roncsaiból nem tud már építkezni az ember." Az
egyetlen kiút a napi szorongásból, a terméketlen ön-emésztésből az európai
kultúrából való végleges kiszakadás. Nem menekülés ez, hanem keresés.
Távolodás.
„ Lassanként eltávolodik tőlem a civilizáció. Kezdek egyszerűen gondolkodni, embertársaimmal szemben alig érzek már gyűlölséget, sőt kezdem megszeretni őket. A szabad élet minden örömét élvezem – állati örömöket is, az emberieket is. Levetkőztem a mesterkéltséget, közel kerültem a természethez: bizonyos vagyok benne, hogy holnap is olyan lesz minden, mint ma, ugyanolyan szabad, ugyanolyan szép, s ettől nagy-nagy békesség költözik a szívembe. Egyenletesen fejlődöm, s nincsenek többé felesleges gondjaim.”
(Gauguin: Noa Noa)
De a Tahiti nem életrajzi dráma. Paul Gaugain neve, festményei, életének
eseményei nem szerepelnek benne. Főszereplője egy önarckép-festő, aki
többé-kevésbé hasonló életutat jár be, mint a múlt századfordulón
képzőművésszé lett párizsi tőzsdealkusz, magyarul bróker.
meghúztak már. Elfáradtak a színek. Új tapasztalás, új érzések, új szerelmek
kellenek, önnön fáradt roncsaiból nem tud már építkezni az ember." Az
egyetlen kiút a napi szorongásból, a terméketlen ön-emésztésből az európai
kultúrából való végleges kiszakadás. Nem menekülés ez, hanem keresés.
Távolodás.
„ Lassanként eltávolodik tőlem a civilizáció. Kezdek egyszerűen gondolkodni, embertársaimmal szemben alig érzek már gyűlölséget, sőt kezdem megszeretni őket. A szabad élet minden örömét élvezem – állati örömöket is, az emberieket is. Levetkőztem a mesterkéltséget, közel kerültem a természethez: bizonyos vagyok benne, hogy holnap is olyan lesz minden, mint ma, ugyanolyan szabad, ugyanolyan szép, s ettől nagy-nagy békesség költözik a szívembe. Egyenletesen fejlődöm, s nincsenek többé felesleges gondjaim.”
(Gauguin: Noa Noa)
De a Tahiti nem életrajzi dráma. Paul Gaugain neve, festményei, életének
eseményei nem szerepelnek benne. Főszereplője egy önarckép-festő, aki
többé-kevésbé hasonló életutat jár be, mint a múlt századfordulón
képzőművésszé lett párizsi tőzsdealkusz, magyarul bróker.
2005. 12. 09.