Színházak
Soproni Petőfi Színház
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
Tennessee WilliamsMacska a forró tetőn
színmű két részben
- Maggie PollittNagy-Kálózy Eszter
- Brick PollittSelmeczi Roland
- Big Mama PollittanyusKovács Nóra
- Big Daddy PollittatyusSzélyes Imre
- Mae PollittNémeth Borbála
- Gooper PollittDóczy Péter
- Tooker tiszteletesTándor Lajos
- Doktor BaughBálint Péter
- rendezőSzilágyi Tibor
- díszlettervezőSzékely László
- jelmeztervezőCsengey Emőke
- dramaturgThuróczy Katalin
- zenei szerkesztőHerczeg László
Williams drámája napjainkban játszódik egy kaliforniai ültetvényes, többszörös milliomos házában, egyetlen estén. Felvonásai, csak a dráma mélyebbre fordulásának állomásai, a függöny összecsapódása nem jelez időugrást: a cselekmény szakadatlan, már az elején fölsejlik a család szélesebb drámája: a nagypapa halálán van, két fia Brick, Gooper és feleségeik között folyik a harc az öreg szeretetéért, végrendeletéért, a vagyonért. Brick és felesége, Margaret között sincs minden rendben, a férfi ivásban vezeti le bűntudatát, amelyet barátja halála miatt érez. A tragédia okozójának feleségét tartja, aki viszont rendületlenül szereti őt. Margaret, a darab főszereplőnője az egyedüli, akinek talán van ereje kiverekedni a maga boldogságát, győzelmét.
Williams legnagyobb drámaírói értéke a pontos emberábrázolás: minden alakja szilárdan áll a lábán, szavai, cselekedetei világosan definiálják múltját, jelenét, minden szereplője határozott egyéniség - s bár szemmel láthatólag nem volt szándékában: az előtérben lezajló lelki dráma mögött kemény kritika is rejlik, amelyben bemutatja a gazdagok világát, azt, hogy a milliomosok ugyanolyan reménytelenül élő emberek, mint mi, a szegényebbek.
Williams legnagyobb drámaírói értéke a pontos emberábrázolás: minden alakja szilárdan áll a lábán, szavai, cselekedetei világosan definiálják múltját, jelenét, minden szereplője határozott egyéniség - s bár szemmel láthatólag nem volt szándékában: az előtérben lezajló lelki dráma mögött kemény kritika is rejlik, amelyben bemutatja a gazdagok világát, azt, hogy a milliomosok ugyanolyan reménytelenül élő emberek, mint mi, a szegényebbek.
2004. 10. 09.