Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
Carlo GoldoniKülönös történet
- Filibertogazdag kereskedőRappert-Vencz Gábor
- Gianninaa leányaRappert-Vencz Stella
- RiccardoüzletemberIstván István
- Costanzaa leányaNémethy Zsuzsa
- De La Coteriefrancia főhadnagyNagy Csongor Zsolt
- MariannaGiannina szobalányaCsiki Orsolya
- Guascognaa főhadnagy tisztiszolgájaPéter Attila Zsolt
- rendezőCsurulya Csongor m.v.
- díszlettervezőMaria Gheorghiade
- jelmeztervezőMaria Gheorghiade
- zeneManfrédi Annamária
- súgóDobos Kati
- ügyelőFábry Zoltán
- rendezőasszisztensIodi Renáta e.h.
„Goldoni átmenet a commedia dell'arte és a polgári színház között. Művészetében az fogott meg leginkább, hogyan lehet történeteket elmesélni úgy, hogy a színészet mesterségbeli eszközeit helyezze előtérbe. A mi előadásunkban arra törekszünk, hogy ezt a fajta mesterségbeli tudást hangsúlyozzuk, ugyanis, ha az egyszerűen lejelzett, maszkírozott technikával élünk, megbukik a produkció.
Szándékosan választottam a szerző ezen kevésbé ismert darabját. Goldoni műveiből fölsejlik, hogy remek drámaíró volt, aki nagyon jó ritmussal, nagyon pontosan - szinte zeneileg lekottázva - szerkesztette meg darabjait. A Különös történet is ezek közé tartozik. Az a célom, hogy az előadás szereplői önmagukra alkalmazzák a szöveget, s így napjainkra vonatkoztassák a darabban foglaltakat. Ne a 18. századi komédia eljátszásának lehetőségeit keressék, hanem az önértelmezés alkalmát találják meg a játékban. Goldoni óta sok minden változott az életünkben, és szinte kötelező egy olyan színpadi világot létrehozni, amely saját logikáján belül, következetesen végigviszi azt a vonalat, amit mi gondolunk az előadásról.
Engem alapvetően a színházban az érdekel, hogy mi történik az emberben, hogyan jut el bizonyos következtetésekhez, miért dönt úgy, ahogy dönt. A Különös történet több lehetőséget is nyújt ennek megmutatására. Mi az előadásban megpróbálunk "félre" szerzői utasításokkal eljátszani. Nem hiszem, hogy a gondolkodás steril, pusztán szellemi szinten nyilvánulna meg, hanem azt gondolom, igenis fájdalmas és torokszorító következményei is lehetnek.” (Csurulya Csongor, az előadás rendezője)
2006. 11. 17.