Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Székesfehérvári Vörösmarty Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004

Márton LászlóKeretjáték – Az ember tragédiája 2.

Színjáték
Magyarországi ősbemutató
  • ÁdámSághy Tamás
  • ÉvaVarga Gabriella
  • LuciferImre Krisztián
  • Gábriell arkangyalVáradi Eszter Sára
  • Mihály arkangyalKelemen István
  • Rafael arkangyalMolnár Gábor Nóra
  • rendezőSzikora János
  • látványtervezőKiss Jenő
  • jelmeztervezőKovács Yvette Alida
  • dramaturgPerczel Enikő
  • szcenikusBátonyi György
  • súgóMurányi Eszter
  • ügyelőHorváth Iza
  • rendezőasszisztensTusor Regina

Madách a XIX. század végén befejezte a nagy emberiség költeményét. De a történet nem ért véget. Minket az izgatott, vajon milyen alkut kötne ma az Úr Luciferrel és milyen történetekbe sodorta Ádámot és Évát a huszadik század. Felkérésünkre ennek nyomába eredt a mai magyar irodalmi élet négy kiváló személyisége, hogy kalauzunk legyen ezen a kalandokban gazdag virtuális túrán.



Márton László Keretjátéka olyan téren és időn kívüli foglalatba helyezi a nagy egészet, amely felidézi a Paradicsomot. Szikora János rendező pedig azzal is megküzdött, hogy az Úr valahogy mégis megjelenjen a színpadon: „Gondoltam, ha már Németh Antal (sajnálatos módon az ő nevét elfelejtették a Tragédia színháztörténetében, pedig nagyon jelentős volt az az újítás, nevezetesen, ő kitalálta, hogy a korszak nagy vívmánya, a rádió, a test és kép nélküli hang közvetítése volna a legalkalmasabb az Úr megjelenítésére – a szerk.) a kor technikai vívmányaihoz nyúlt, akkor én is oda nyúlok – amit még Németh Antal sem ismerhetett – és az egyik technikai vívmányunk a drón. Ami kiválóan alkalmas arra, hogy úgy jelenjen meg, hogy feltételezünk mögötte egy irányító, egy megfigyelő személyt vagy apparátust, tehát a drón, ami itt most az Urat közvetíti, testileg lehoz valamit a színpadra, ugyanakkor mégis jelzi, hogy emögött a készülék mögött van valami, az Úr, amit nem láthatunk, csak a hangját halljuk.



Sághy Tamás Ádámként lép színpadra. Egy olyan emberpár férfi tagja, akik közös múlttal rendelkeznek: „Nem ők az első emberpár – ahogy Madách-nál meg volt írva – pontosabban, mint kiderül egyetlen emberpárként maradtak egy új dimenzióban, egy új bolygón valahol a világűrben, mert a régi Föld kihalt. Magyarán, ennek az Ádámnak és Évának van múltja, amire nem emlékeznek, mert a felsőbb akarat kitörölte az emlékezetüket, halvány foszlányok vannak, de gondolati szinten mégis olyanok, mint az első emberpár. Nagyon érdekes ez a naivitás, kevés olyan szerepet játszottam, amiben ez van, úgyhogy ez nekem kifejezetten érdekes és izgalmas.”


2021. 09. 25.

Galéria

  • Keretjáték – Az ember tragédiája 2.
    Keretjáték – Az ember tragédiája 2.
    Keretjáték – Az ember tragédiája 2.
    Keretjáték – Az ember tragédiája 2.
    A Székesfehérvári Vörösmarty Színházban bemutatták Az ember tragédiája 2. – Márton László: Keretjáték című epizódját Szikora János rendezésében. A bemutató 2021 szeptember 25.
    2020. október 29.
    Székesfehérvári színház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Székesfevérvár Pelikán terem
  • Kozák András Stúdiószínpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu