Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
D.J.-avagy az istentagadó büntetése
Munkabemutató
„Könnyed dráma” két felvonásban Mozart és Da Ponte operája nyomán, talán szellemében
Zsámbéki Színházi Bázis a Honvéd Együttes a Színház és Filmművészeti Egyetem a Vidám Színpa és a Városi Színház közös vállalkozása.
- D. J.szenvedélyes és homályos életvitelű főúri sarjNovák Péter
- Donna Annanemes hölgyFodor GabriellaGál Gabi
- Donn Ottonemesúrfi, Anna jegyeseNyári Zoltán
- Donn Ulloavárosparancsnok, Anna apjaKirály Miklós
- Donna Elviranemes hölgy D.J. feleségeFarkasréti Mária
- LeporelloD.J. alkalmazottjaPaizs Miklós
- MazettoföldművesViola Gábor
- ZerlinaMazetto jegyesePető Kata
Zenészek:
Bartha Zsolt - gitár, Bér Zsolt - trombita, Jász András - szakszofon, Kövi Arthur Bálint - cselló, Orbán András - zongora, Pacsay Attila - dob, harmónika, Zana Zoltán - szakszofon
Bartha Zsolt - gitár, Bér Zsolt - trombita, Jász András - szakszofon, Kövi Arthur Bálint - cselló, Orbán András - zongora, Pacsay Attila - dob, harmónika, Zana Zoltán - szakszofon
- rendezőSimon Balázs
- díszlettervezőIzsák Lili
- jelmeztervezőIzsák Lili
- librettóPaizs Miklós
- dramaturgKovács Kristóf
- karmesterDubóczky Gergely
- énekmesterNeumark ZoltánKirály Miklós
- a rendező munkatársaGalambos Gábor
- asszisztensFodor Krisztina
D.J. avagy az „Istentagadó büntetése”
„Könnyed dráma” két felvonásban Mozart és Da Ponte operája nyomán, talán szellemében
Mozart tudta, mekkora hatalma van az elsöprő színpadi eseményeknek az emberi szív, lélek és elme felett. Biztos vagyok abban, hogy széles közönségsikerre szánta műveit, népszerű, és nem aulikus formában élő zenés színházat írt.
Da Ponte olyan előadást képzelt el, melyben akció, buffo, erotikus-pikáns, mesei-misztikus, lírai jelenetek váltakoznak gyors egymásutánban; nem riadt meg a kegyetlenségtől és a groteszktől sem és nagyon ismerte az életet.
Az opera akkor is az volt már, mint ami ma még inkább: költséges, „állami” szórakozási forma - ez egészen biztosan zavarta őket.
Megpróbáljuk mind szövegében, mind zenei világában továbbdolgozni Mozart és Da Ponte remekművét, a Don Giovannit, vállalva akár annak a felelősségét is, hogy a mű eddig ismeretes formájában eltűnik. Közelítésünk tehát nem operai, inkább zenés színházi: recitativo helyett prózai jelenetek, gyakori melodráma – elsősorban dráma! Talán születik egy új mű, amely igaz, csak emlékeztet az eredetire, viszont jelenidejű hatásában mégis sokat tudhat.
Legyen, ez az ára, annak, hogy megismertessük a közönséggel Mozart művét.
„Könnyed dráma” két felvonásban Mozart és Da Ponte operája nyomán, talán szellemében
Mozart tudta, mekkora hatalma van az elsöprő színpadi eseményeknek az emberi szív, lélek és elme felett. Biztos vagyok abban, hogy széles közönségsikerre szánta műveit, népszerű, és nem aulikus formában élő zenés színházat írt.
Da Ponte olyan előadást képzelt el, melyben akció, buffo, erotikus-pikáns, mesei-misztikus, lírai jelenetek váltakoznak gyors egymásutánban; nem riadt meg a kegyetlenségtől és a groteszktől sem és nagyon ismerte az életet.
Az opera akkor is az volt már, mint ami ma még inkább: költséges, „állami” szórakozási forma - ez egészen biztosan zavarta őket.
Megpróbáljuk mind szövegében, mind zenei világában továbbdolgozni Mozart és Da Ponte remekművét, a Don Giovannit, vállalva akár annak a felelősségét is, hogy a mű eddig ismeretes formájában eltűnik. Közelítésünk tehát nem operai, inkább zenés színházi: recitativo helyett prózai jelenetek, gyakori melodráma – elsősorban dráma! Talán születik egy új mű, amely igaz, csak emlékeztet az eredetire, viszont jelenidejű hatásában mégis sokat tudhat.
Legyen, ez az ára, annak, hogy megismertessük a közönséggel Mozart művét.
Letölthető anyagok
2005. 08. 17.