Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Orál Morál
Jelenetek egy színészházasságból
Az előadás kiegészített és átdolgozott változat
Fény: Sztivi (Süke Pityu)
- rendezőCzajlik József
- jelmeztervezőŐry Katalin
- maszkŐry Katalin
- koreográfusKántor Kata
ORÁL MORÁL c. előadásunk egy három részből álló önálló alkotás, melynek gerincét színháztörténeti és színházelméleti írások alkotják. Az előadás jelenleg félkész állapotban van, elfogyott a pénzünk. Az első verzió bemutatója budapesten, Finta Laci vezette Nyitott Műhelyben volt 2008. novemberében. Az első rész utolsó előadása pedig kisvárdán, „a” fesztiválon.
De!
A folytatáshoz végre találtunk együttműködő partnert, a Mátyás Irén vezette zsámbéki színházi bázist. Sikerült pénzt is szerezni, igy az előadásba belép még két színész, Szamosi Zsófi és Gál Tamás személyében.
Zsófi Pintér Béla társulatának tagja, Gál Tamás pedig az Epopteia egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, művésze. Jelenlétükkel a darab kiegészül, új irányt vesz, elindul a valódi vég felé.
Czajlik József is azok közé tartozik, akiknek első zsámbéki szereplése a 90-es évek elején a határon túli magyar amatőrszínjátszók fesztiválján esett meg, mint a Kassai Iparista Színkör igéretes fiatal tagja.
Mára fiatal felnőttként a szlovákiai magyar és a budapesti színházi életben egyaránt izgalmas színházi alkotóként van jelen.
Mi a Színház?
Mi a Valóság?
Kívül vagyunk vagy belül?
Alul vagy felül?
Ez itt a kérdés.
Színházelméleti írások uralják az előadás szövegét - Sztanyiszlavszkij, Majakovszkij,
Artaud, Ball, Kantor, Grotowski, Wilson stb., mely előadásnak ez az első része, a
második részen még dolgozunk. Az előadást magát pedig a játék, a játék, valamint a
játék uralja. Aki száraz elméletekre számít, az maradjon otthon.
Társaságunk 2007-ben alakult, Dunaszerdahelyen.
Gál Tamás színművész, Peter Pavlac dramaturg és Czajlik József rendező alapították.
Célunk:
- a színházművészet határterületeinek felkutatása
- régi és új módszerek kidolgozása
- független társulatok befogadása
- színházi továbbképzések (work-shopok) szervezése, meghívása
- előadások létrehozása, hazai és nemzetközi alkotók segítségével
- a színház társadalmi valóságot kiegészítő szerepének elmélyítése
- az egyénen, és a szűkebb - tágabb társadalmi közegen belüli tényleges párbeszéd
kikényszerítése a színház-, film-, és a képzőművészet eszközeivel
- nyitott végű társadalmi modellek fontosságának hangsúlyozása, kidolgozása a fent
leírt eszközök segítségével
De!
A folytatáshoz végre találtunk együttműködő partnert, a Mátyás Irén vezette zsámbéki színházi bázist. Sikerült pénzt is szerezni, igy az előadásba belép még két színész, Szamosi Zsófi és Gál Tamás személyében.
Zsófi Pintér Béla társulatának tagja, Gál Tamás pedig az Epopteia egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, művésze. Jelenlétükkel a darab kiegészül, új irányt vesz, elindul a valódi vég felé.
Czajlik József is azok közé tartozik, akiknek első zsámbéki szereplése a 90-es évek elején a határon túli magyar amatőrszínjátszók fesztiválján esett meg, mint a Kassai Iparista Színkör igéretes fiatal tagja.
Mára fiatal felnőttként a szlovákiai magyar és a budapesti színházi életben egyaránt izgalmas színházi alkotóként van jelen.
Mi a Színház?
Mi a Valóság?
Kívül vagyunk vagy belül?
Alul vagy felül?
Ez itt a kérdés.
Színházelméleti írások uralják az előadás szövegét - Sztanyiszlavszkij, Majakovszkij,
Artaud, Ball, Kantor, Grotowski, Wilson stb., mely előadásnak ez az első része, a
második részen még dolgozunk. Az előadást magát pedig a játék, a játék, valamint a
játék uralja. Aki száraz elméletekre számít, az maradjon otthon.
Társaságunk 2007-ben alakult, Dunaszerdahelyen.
Gál Tamás színművész, Peter Pavlac dramaturg és Czajlik József rendező alapították.
Célunk:
- a színházművészet határterületeinek felkutatása
- régi és új módszerek kidolgozása
- független társulatok befogadása
- színházi továbbképzések (work-shopok) szervezése, meghívása
- előadások létrehozása, hazai és nemzetközi alkotók segítségével
- a színház társadalmi valóságot kiegészítő szerepének elmélyítése
- az egyénen, és a szűkebb - tágabb társadalmi közegen belüli tényleges párbeszéd
kikényszerítése a színház-, film-, és a képzőművészet eszközeivel
- nyitott végű társadalmi modellek fontosságának hangsúlyozása, kidolgozása a fent
leírt eszközök segítségével
2009. 07. 23.