Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Sopsits Árpád - Deres PéterPassió (Stációk)
Az előadás szövegét az Evangéliumok és Apokrifok nyomán Sopsits Árpád és Deres Péter írta.
A Zsámbéki Színházi Bázis, a Gyulai Várszínház és a Közép-Európa Táncszínház közös produkciója bemutatója
- JézusPálffy Tibor
- KajafásGazsó György
- PilátusGazsó György
- MáriaNyakó Júlia
- JúdásJanicsek Péter
- Mária MagdolnaKerekes Vica
Táncosok:
Blaskó Borbála, Bora Gábor, Fejes Kitty, Fenyves Márk, Fosztó András, Fóti Zsófia, Katona Gábor, Pálosi István, Rovenszky Réka, Szelőczey Dóra, Szent - Ivány Kinga, Vida Gábor
Blaskó Borbála, Bora Gábor, Fejes Kitty, Fenyves Márk, Fosztó András, Fóti Zsófia, Katona Gábor, Pálosi István, Rovenszky Réka, Szelőczey Dóra, Szent - Ivány Kinga, Vida Gábor
- rendezőHorváth Csaba
- koreográfusHorváth Csaba
- társrendezőSopsits Árpád
- díszlettervezőAntal Csaba
- jelmeztervezőIgnjatovic Kristina
- hangKondás Zoltán
- fényFogarasi Zoltán
- asszisztensGyulay Eszter
Jézus szenvedéstörténetének olyan feldolgozása ez az előadás, mely követi a legtöbb stációábrázolás szerkezetét, melyek 14 fejezetben mutatják be Jézus élettörténetét születésétől haláláig, illetve feltámadásáig. Az előadásban valódi szerves egységet alkot a tánc, szöveg és zene, és a táncosok és színészek különféle képességeinek maximális kihasználására épül a játék, így a szövegmondástól a zenélésig mindenben mindenkinek rész kell vennie, sőt. a saját testük mozgásából keletkező akusztikai hatás is mint „zene” szólal meg.
Ennek az együtthangzásnak rendelődik alá minden, így a díszlet is, ami megszólaltatható, sőt táncpartnerként használható elemekből áll majd.
A műben archaikus szövegek, apokrifok, kanonizált és nem kanonizált szövegek, olykor modern kommentárok is elhangzanak. Ugyanígy a táncok és a zene karaktere is a legősibb formák felhasználására, ütköztetésére és újraértelmezésére épít.
Az előadás nem csak a passió történetét mutatja be, hanem a résztvevők ehhez való viszonyát is.. Ennyiben egyfajta „társulati passió-értelmezésnek” tekinthető az előadás, melyet az újfajta táncos és zenei kifejezésmódok, -formák keresése tesz igazán izgalmassá és maivá.
És az idén műemlékké nyilvánított rakétabázis egyik hatalmas méretű vasbeton csarnoka ad szokatlanul izgalmas, „mai” teret az előadás bemutatójának.
Ennek az együtthangzásnak rendelődik alá minden, így a díszlet is, ami megszólaltatható, sőt táncpartnerként használható elemekből áll majd.
A műben archaikus szövegek, apokrifok, kanonizált és nem kanonizált szövegek, olykor modern kommentárok is elhangzanak. Ugyanígy a táncok és a zene karaktere is a legősibb formák felhasználására, ütköztetésére és újraértelmezésére épít.
Az előadás nem csak a passió történetét mutatja be, hanem a résztvevők ehhez való viszonyát is.. Ennyiben egyfajta „társulati passió-értelmezésnek” tekinthető az előadás, melyet az újfajta táncos és zenei kifejezésmódok, -formák keresése tesz igazán izgalmassá és maivá.
És az idén műemlékké nyilvánított rakétabázis egyik hatalmas méretű vasbeton csarnoka ad szokatlanul izgalmas, „mai” teret az előadás bemutatójának.
2005. 08. 05.