Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Hírek

A megjelenése után egy hónappal hallhatja a Tigran Hamasyan legújabb albumát

2022. május 17.
2015-ös sikerkoncertje után napjaink egyik legkeresettebb jazz-zongoristája és -zeneszerzője, a jövő Keith Jarrettjének is aposztrofált Tigran Hamasyan május 20-án végre újra a Müpa színpadára lép,

Ismét olyat mutathat a magyar közönségnek, amelyért percekig tartó tapsvihar fogadja majd. Április végén megjelent StandArt című lemezén klasszikus jazzsztenderdeken csavart egy váratlant, így adva teljesen új hangzást az örökzöld slágereknek.

Az Örményországban született Tigran Hamasyan ízig-vérig 21. századi muzsikus, aki a merev műfaji határokat szabadon kezelve minden olyan hatást beépít saját zenéjébe, amely megérintette a lelkét. Klasszikus jazz, tradicionális örmény népzene, dühöngő rockritmusok, szakrális hangzás – mind-mind hatással voltak rá, és mindegyik megjelenik valamilyen formában a kompozícióiban. Ahogy sokan mások, Tigran is a szülői házban ismerkedett meg először a zenével: édesapjának a rock, nagybátyjának a jazz megkedvelését köszönheti. Tanulmányai során került kapcsolatba a klasszikus zenével, majd felesége által az örmény egyházi zenébe is bepillantást nyerhetett. „A zene összes arcát szeretem – mondta első magyarországi fellépése előtt a Fideliónak adott interjújában. – Számomra sem a hard rock, sem a szakrális zene nem szélsőséges. Egyszerűen csak azt játszom, amit imádok.”  Utóbbi kijelentést pedig mindenki alátámaszthatja, aki látta már élőben zenélni. Akár szólóban, akár zenekarral lép színpadra, akár klasszikus, akár modernebb stílusban játszik – mindenhogy önazonos.

Ugyanígy igaz ez frissen megjelent StandArt című albumára is, amelyen amerikai jazzsztenderdeket dolgoz fel az 1920-as és 1950-es évek közötti időszakból, többek közt Richard Rodgers, Charlie Parker, Jerome Kern és David Raskin remekei közül válogatva. Bár sorrendben már a tizenegyedik saját lemeze, meglepő módon ez az első olyan korong, amelyen a műfaj alaptételeinek számító kompozíciókhoz nyúl. Persze ezt is a maga stílusában, az őt ért zenei hatásokat beépítve teszi. A klasszikus zongorasztenderdeket rendhagyó ritmusok, állandó tempóváltások és itt-ott felbukkanó örmény folkmotívumok teszik izgalmasan újszerűvé.

A napokban induló turnéján, amelynek május 20-i állomása a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem lesz, a felvételeken is hallható zenésztársaival, Matt Brewer basszusgitárossal és Justin Brown dobossal együtt bizonyítja majd be, hogy akár egy száz évvel ezelőtt írt, mindenki által jól ismert dal is nyújthat friss és üdítő élményt, ha kellően nyitott szívvel – és leginkább nyitott füllel állunk hozzá.

Május 20.,  péntek 20:00  Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Tigran Hamasyan: StandArt
Tigran Hamasyan Trio:
Tigran Hamasyan – billentyűs hangszerek, zongora, ének
Matt Brewer – basszusgitár
Justin Brown – dobok

Müpa kommunikáció

Kapcsolódó linkek

  • További információ
  • Az esemény Facebook-oldala
  • Tigran Hamasyan interjú – Müpa Blog

Válogatás az archívumból

  • Tóték
    Tóték
    Tóték
    Tóték
    A kisvárdai színházi fesztiválon a Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház bemutatta Örkény István: Tóték című tragikomédiáját Vidnyánszky Attila rendezésében.
    2017. június 19.
    Beregszászi szinház
A Theater Online címlapjáról ajánljuk
  • Interjúk

    „Olyan, mintha most lennék igazán a közegemben.”

    Láng Annamáriát, Budapest-Bécs között ingázva csíptem el. Az első szó, ami eszembe jut róla, hogy egy, József Attila-i értelemben véve: európai nő. Harmonikus és megnyugtató a jelenléte, kisimult a létezése és a gondolatai. Egész-séget sugároz kívül-belül.
    Gyulay Eszter
  • Interjúk

    „Élvezem, hogy nem a 3. emeleti szobámból látok rá a színház működésére, hanem a legfontosabb szögből: a színpadon állva.”

    A Vígszínház évadzáró bemutatója Valló Péter rendezésében Mary Chase vígjátéka, a Barátom, Harvey. A láthatatlan, több mint 2 méteres nyúl Elwood bácsi életét teszi boldoggá, akit Rudolf Péter alakít. A Vígszínház igazgatója ebben a szerepben áll először színpadon az általa vezetett intézményben. Közben a napi ügymenet mellett a jövő évadot is tervezni kell. Tud ebben segíteni Harvey? Rudolf Péterrel beszélgettünk.
    Farkas Éva
  • Interjúk

    „Öröm volt számomra ez a szezon”

    A megbeszélt időpontban mosolyogva áll az ajtóban Egri Márta, háta mögül Dió kutya kíváncsian méreget. A színházi évad vége felé összegzésre kérem a művésznőt.
    Lovas Ildikó
  • Interjúk

    „Nagy a felelősség magaddal szemben, nem hibázhatsz!”.

    Napfényes, tágas lakásban jön elém, karcsún, széles mosollyal invitál .Teával kínál. Mintha Mirandolina , Blanche, Elmira vagy Phaedra szólalna meg szép, meleg hangján és lehet, hogy Joli néni A mi kis falunkból? Tímár Évával, hosszú, változatos színészi pályájáról, életéről beszélgetünk .
    Lovas Ildikó
  • Interjúk

    „Soha semmit nem kellett kényszerből csinálnom.”

    Bácskai Júlia, szabadszóművesként határozza meg újkori identitását, de szavakkal igencsak nehéz összefoglalni, hogy ki is ő valójában, és mennyi mindennel foglalkozik nap mint nap. Inkább fogalom, mint személy. Unikális jelenség.
    Gyulay Eszter
  • Interjúk

    „Ez a darab olyan, mint egy terápiás vagy tanácsadó előadás.”

    Balsai Móni játssza a Shirley Valentine-t a Centrál Színházban. Willy Russell vígjátékát a színésznő férje, Ujj Mészáros Károly fordította és rendezte. A művészpár „szeretetcsomagjáról” a színésznőt kérdeztük.
    Farkas Éva
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2022. - THEATER Online - theater.hu