Színházak
Csíki Játékszín
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
A csoda
Játék Tamásival két részben az Énekes madár című színjáték alapján
- Tamási ÁronNemes Levente
- Gondos EsztervénlányD. Albu Annamária
- Gondos ReginavénleányGajzágó Zsuzsa
- Gondos Magdolnafiatal leányKicsid Gizella
- Bakk Lukácsvénlegény, Eszter vőlegényePálffy Tibor
- Préda Mátévénlegény, Regina vőlegényeVáta Loránd
- Kömény Mókafiatal legényNagy Alfréd
- KöménynéMóka anyjaMolnár Gizella
- Ismeretlen nőPál Ferenczi Gyöngyi
- ÁlarcosDebreczi KálmánDiószegi AttilaFazakas MisiKolcsár JózsefMárton LórántMátray LászlóNagy Lázár JózsefNagy Kopeczky Kálmán
Zenei anyag: Könczei Árpád, Dresch Quartett
Világosító: Vargha Zsolt, Horváth Csaba, Varga Béla
Hangosító: Huszár Szilamér
Öltöztető: Nyisztor Angéla, Vizoli Mónika
Kellékes: Illyés Edit, Kovács Ibolya
Fodrász: Győry Andrea
Világosító: Vargha Zsolt, Horváth Csaba, Varga Béla
Hangosító: Huszár Szilamér
Öltöztető: Nyisztor Angéla, Vizoli Mónika
Kellékes: Illyés Edit, Kovács Ibolya
Fodrász: Győry Andrea
- rendezőBocsárdi László
- díszlettervezőBartha József
- jelmeztervezőBartha József
- dramaturgSebestyén RitaCzegő Csongor
- koreográfusKönczei Árpád
- zenei összeállításBocsárdi László
- ügyelőV. Bartha Edit
- súgóGazda Szende
Tamási Áron Énekes madár című színjátékából készült A csoda című előadás a Tamási Áron Színház 2001/2002-es évadának egyik legnagyobb szakmai- és közönségsikernek örvendő, meghatározó jelentőségű produkciója volt. A Tamási Áron nevét viselő intézmény fennállásának 60. évfordulója alkalmából új szereposztásban és néhány lényeges koncepcionális módosítással felújításra kerül az előadás.
Az 1933-ban született Énekes madár a hagyományos konfliktusos dráma és a mitikus-szakrális dráma ötvözete. Törekvéseiben talán a leginkább Federico García Lorca színpadi világával rokonítható. A konkrétan értelmezhető társadalmi keret háttérbe szorul a szürreális, látomásos megoldásokkal szemben. Egyfajta idő feletti, zárt világban játszódik a történet, mely a tisztaság és az igaz szerelem diadala az irigység, és a jót mindenáron elpusztítani akaró erők felett.
Az idősödő vénleány testvérpár, Gondos Eszter és Regina maga gazdálkodik, küzd a falu előtti megbecsülésért, amelynek „koronáját” férjhez menetelük jelentené, de sem Bakk Lukács, sem Préda Máté nem szerelmes, s emiatt halogatják az esküvőt hosszú évek óta. Velük ellentétben Gondos Magdó és Kömény Móka egymásratalálása az igaz szerelem jegyében születik – felébresztve az idősebbek irigységét és féltékenységét. A szerelem igen furcsa jelenség. Az ember még nem is tudja, mit akar, csak épp azon veszi észre magát, hogy nyáreste van, s ő – zsebében két madártojással – igyekszik valahová, ki tudná megmondani ilyenkor, hogy hová? Nem tudja még, hogy tulajdonképpen mire is lesz jó ez a nagy készülődés, ám lehet, hogy reggelre virradóra ő maga is énekes madárként ébred – valami furcsa csoda folytán, ami égi madárrá változtatja mindazokat, akik még emberi dalt énekelnek e földön. S hogy milyen nehéz megóvni egy énekes madarat, azt mutatja meg e kétrészes darab.