Színházak
Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1985/1986
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
William ShakespeareRomeó és Júlia
- PrológusFlórián Antal
- PatikáriusFlórián Antal
- EscalusVerona hercegeSirkó László
- Párisifjú gróf, a herceg rokonaPál Attila
- Montagueaz egymással vetélkedő egyik család fejeKiss Jenő
- CapuletPapp János
- Öreg Capuletegy rokonFekete Tibor
- Mercutioa herceg rokona, Romeo barátjaKirály Attila
- RomeóMontague fiaMakranczi Zalán
- BenvolioMontague unokaöccse, Romeo barátjaReiter Zoltán
- TybaltCapuletné unokaöccseSzéplaky Géza
- Lőrinc barátfranciskánusKőszegi Ákos
- János barátfranciskánusKertész Richárd
- BaltazárRomeo legényeBori Tamás
- Sámsona Capulet ház szolgájaSárosi Gábor Áron
- Gergelya Capulet ház szolgájaSzántó Péter
- Ábraháma Montague-ház szolgájaGulyás Zoltán
- PéterJúlia dajkájának szolgájaSzokolai Péter
- Montague-néRéti Erika
- CapuletnéBalogh Erika
- JúliaCapuleték leányaGidró Katalin
- DajkaJúlia dajkájaKubik Anna
- RózaJarábik Klára
- TovábbáKertész KataJarábik KláraPethő OrsolyaBáhner Péter
- rendezőBodolay
- díszlettervezőMira János
- jelmeztervezőJánoskúti Márta
- koreográfusJuronics Tamás
- dramaturgBodolay Gyergyádesz LászlóMárton AndreaTeklesz Zsuzsa
- a rendező munkatársaTeklesz Zsuzsa
Shakespeare a személyiség szabadságát keresi, miután maga is túllépett több határt. Például elmúlt harmincéves. Itt a pillanat szembenézni az ifjúsággal, mielőtt elmúlik: hogy milyen is valóban. A szerelemmel, hogy mire képes, ha nemcsak szabályszerűen „igaz”, de kivételesen igazi is. S hol nézne utána az író az élet nagy kérdéseinek, ha nem az irodalomban?
Nagyszerű dolog, hogy mindent megírtak már, azaz mindig újra lehet írni.
Az eredeti tehetség nem riad vissza a hagyománytól, sőt elébe megy. Mert a nagy közhely nagy kihívás, hátha a sokszor kipróbált régiségben benne rejlik a próbáját váró újdonság. Mint a regében a novella, a novellában a dráma….
Igen: a balvégzetű szerelmespár élete-halála kihívóan közismert nagy bestseller volt Shakespeare korában.
Nézzük őket. Megszakad a szívünk. És megdobban, mert ebben a sírban megleljük azt, amire vágyuk: a bűntudatlan örökifjúságot. Képtelenség? Nem. Költői kép. Benne foglalva ott a modern kor naiv mítosza, hogy csak azért is fiatalok maradunk. És ott van az is, ami az illúzió ára és fedezete: a halandó testünk. Nincs kegyelem: csak lélekben maradhatunk fiatalok. S nagyon kell igyekezni, hogy sikerüljön. Hogy meg ne történjék velünk az a tragikomikus történet (a kijózanodás ? a kiégés?), amit a világ felnőtté válásnak hirdet, pedig jobb meg nem nevezni.
Géher István
Nagyszerű dolog, hogy mindent megírtak már, azaz mindig újra lehet írni.
Az eredeti tehetség nem riad vissza a hagyománytól, sőt elébe megy. Mert a nagy közhely nagy kihívás, hátha a sokszor kipróbált régiségben benne rejlik a próbáját váró újdonság. Mint a regében a novella, a novellában a dráma….
Igen: a balvégzetű szerelmespár élete-halála kihívóan közismert nagy bestseller volt Shakespeare korában.
Nézzük őket. Megszakad a szívünk. És megdobban, mert ebben a sírban megleljük azt, amire vágyuk: a bűntudatlan örökifjúságot. Képtelenség? Nem. Költői kép. Benne foglalva ott a modern kor naiv mítosza, hogy csak azért is fiatalok maradunk. És ott van az is, ami az illúzió ára és fedezete: a halandó testünk. Nincs kegyelem: csak lélekben maradhatunk fiatalok. S nagyon kell igyekezni, hogy sikerüljön. Hogy meg ne történjék velünk az a tragikomikus történet (a kijózanodás ? a kiégés?), amit a világ felnőtté válásnak hirdet, pedig jobb meg nem nevezni.
Géher István
2004. 11. 19.