Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
Gárdonyi GézaA bor
Falusi történet sok zenével
- Baracs ImreManases István
- Baracs MatyiImrének az öcscseHajdú László
- JancsiImrének a kisfiaCsorba Máté m.v.Lebocz Dávid m.v.
- Baracsné Szunyog JuliImrének a feleségeHolocsy Krisztina
- Özv. SzunyognéJulinak az anyjaVarsányi Mari
- Szunyog RoziJulinak az unokahúgaHolocsy Katalin
- Pákozdi MihályJulinak a nagybátyjaRopog József
- Eszterözvegyasszony, Baracsék szomszédjaMolnár Xénia
- Göre GáborbíróFabó Tibor
- Göre GábornéSzvrcsek Anita
- Durbints PálesküdtNémeth István
- DurbintdnéMák Ildikó
- GácsércigányNagy László
- BigeKovács Mónika m.v.
- TepsiMészáros AndrásKocsis Csaba m.v.
- Ceglédi Pálkovács és állatorvosBernáth Tamás
- KocsisTyukodi Szabolcs
- KisbíróOlasz István
- SzereplőBalaskó EditEčenky Nikoletta m.v.Germán LíviaMesinger NóraRab Zoltán
- rendezőBezerédi Zoltán m.v.
- díszlettervezőGyőri Gabriella m.v.
- jelmeztervezőCselényi Nóra m.v.
- dramaturgLengyel Anna m.v.Bezerédi Zoltán m.v.
- koreográfusBodor Johanna m.v.
- mozgásGyöngyösi Tamás m.v.
- zenei vezetőKovács Márton m.v.
- korrepetitorPálinkás Andrássy Zsuzsanna
- fényKolár JózsefRózsás Silvia
- hangGarai GáborZakor Sándor
- kellékDudás KrisztinaRigó Réka
- zenészIllés Ferenc m.v.Kolár József m.v.Moravcik Lajos m.v.
- sminkTóth Simona
- súgóBalaskó Edit
- ügyelőNagy László
A népszínmű egy sajátosan magyar színpadi műfaj, a szabadságharcot megelőző forrongó, lelkes évek idején született meg. Közönségünk is lelkesen üdvözli ezt a műfajt, bár aXXI. században formailag kissé elavult a romantikus népszemlélet. Gárdonyi Géza azonban pontosan ezt az idealizált romantikus népszínművet fogalmazta újra, s tette alkalmassá ezzel a műfajt a modern színpadok számára is.
A naturalista elemeket felhasználó, lélektanilag motivált színdarab egyszerű helyzeten alapszik: az öccse hazatérését ünneplő paraszt, Baracs Imre részegen megveri a feleségét, aki elmenekül otthonról, és csak az utolsó felvonásra békülnek meg egymással.
Remek lehetőség egy társulatnak egy szabadtéri előadás létrehozására. A téma, a szituációk lehetőséget kínálnak a "mulatásra" színpadon s nézőtéren egyaránt, de a népszínműi konvenciókon túl Gárdonyi megtisztítja figuráit az eddigi parasztábrázolás cifraszűrös, pántlikás szemléletétől, s emberi sorsokat mutat fel.
Gárdonyi Géza A bor című előadását elsősorban a középkorú és idősebb nézőinknek szánjuk, de hisszük, hogy a színpadon igazul ábrázolt emberi sorsok fiatalabb nézőinket is megérintik majd.
A naturalista elemeket felhasználó, lélektanilag motivált színdarab egyszerű helyzeten alapszik: az öccse hazatérését ünneplő paraszt, Baracs Imre részegen megveri a feleségét, aki elmenekül otthonról, és csak az utolsó felvonásra békülnek meg egymással.
Remek lehetőség egy társulatnak egy szabadtéri előadás létrehozására. A téma, a szituációk lehetőséget kínálnak a "mulatásra" színpadon s nézőtéren egyaránt, de a népszínműi konvenciókon túl Gárdonyi megtisztítja figuráit az eddigi parasztábrázolás cifraszűrös, pántlikás szemléletétől, s emberi sorsokat mutat fel.
Gárdonyi Géza A bor című előadását elsősorban a középkorú és idősebb nézőinknek szánjuk, de hisszük, hogy a színpadon igazul ábrázolt emberi sorsok fiatalabb nézőinket is megérintik majd.
2007. 09. 21.