Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989

Peter WeissMarat / Sade

Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában
fordítóGörgey Gábor
  • De Sade márkiJámbor József m.v.
  • Jean Paul MaratPetrik Szilárd
  • Charlotte CordayRák Viktória
  • Simonne EvrardVarga Lívia
  • Duperretgirondista képviselőifj. Bocsárszky Attila
  • Jacques RouxszerzetesNádasdi Péter
  • KokóMárkus Judit
  • PopóLax Judit
  • KukurikuSzabadi Emőke
  • KikiáltóReiter Zoltán
  • CoulmierPólos Árpád
  • Coulmier feleségeKövesdi Szabó Mária
  • Szereplőifj. Havasi PéterIllés OszkárMadarász MátéNagy Kornélia
  • rendezőCzajlik József
  • díszlettervezőFodor Viola
  • jelmeztervezőŐry Katalin
  • dramaturgForgács Miklós
  • fordítóGörgey Gábor
  • zeneszerzőLakatos Róbert
  • versHorváth Kristóf
  • jelmeztervező asszisztensSzűcs Petra

Az emberiség történelme gyakran tűnhet „bolondok vásárának”. 1793. július 13-án Charlotte Corday, egy fanatikus vidéki lány, hogy elejét vegye a további vérengzéseknek, agyonszúrta Jean Paul Marat-t, aki ez idő tájt súlyos bőrbetegsége miatt ideje nagy részét egy kádban töltötte. A játék jelenidejében de Sade márki, a hírhedt szabadgondolkodó, „a legészakibb magyar elmegyógyintézet” lakójaként az intézménybe zárt „bolondok” segítségével állítja színpadra ezt a nevezetes pillanatot. A darab egyszerre sziporkázó szellemi párbaj, elmélyült történelmi oknyomozás, káprázatosan nagy ívű tabló, harsány népi szórakozás, tehát igazi totális színház. A vélemények kavargásában, a magatartásformák sokféleségében, csak egy dolog mondható ki biztosan - áldozatok nélkül nincsen mód a radikális változásra. A forradalom témája jó alkalom számot vetni a kisebbségi léttel is, a szlovákiai magyar problémákkal, kérdezni és keresni a megoldásokat.

2013. 03. 14.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kisvárdai Várszínház
  • Kisvárda Művészetek Háza
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu