Színházak
Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
Tomcsa SándorMűtét
- Dr. Ember LászlóFarkas Loránd
- FlambóBarabás Árpád
- NagysádMárkó Eszter
- PiriBekő Fóri Zenkő
- RucskánéLászló Kata
- GasztonEsti Norbert
- BabaNagy Xénia-Abigél
- FridaVarga Márta
- NőKőmíves Boróka
- GyerekDunkler Helka
- PincérSzűcs-Olcsváry Gellért
- Strici(Bigi)Tóth Árpád
- Részeg 1Pál Attila
- Részeg 2Dunkler Róbert
- rendezőZakariás Zalán
- díszlettervezőCsiki Csaba
- jelmeztervezőGyörgy Eszter
- fényToásó István
- hangBoca Hunor Lehel
- ügyelőMáthé Miklós Mónika
Dr. Ember László boldog akar lenni. Tomcsa Sándor drámájának kispolgári világába beleivódott az egzisztenciális elhidegülés és a magány. Szereplői azonban továbblépnek a társadalmi besorolhatóságon, és státusukat ledobva alkotnak maguknak belső valóságot. A dráma főszereplője, dr. Ember László, nem megéli, hanem átírja magányát egy képzeletben fogant család eszméjével, amely számára a boldogságot jelenti. A történet fonákjai mögül fokozatosan sejlik fel Ember és realitásának kapcsolata, az a kettős világ, amelyet tudatosan hoz létre. Nem becsapja magát egy „kegyes hazugsággal”, hanem készakarva választja a boldogságot egy önmaga által felépített igazságon keresztül.
A történet során így kialakuló két párhuzamos realitás – a kívülről is érzékelhető, amelynek tagjai a szomszédok, és a szubjektív igazságokból táplálkozó, amelynek része a CSALÁD – összecsúszni látszik, amikor Flambó, az álnyomozásba menekülő szomszéd úgy dönt, műtétet hajt végre barátján. Mint minden beavatkozásnak, ennek is kérdéses a kimenetele: milyen mértékben tud a valóság az illúziók meghosszabbításává válni?
Flambó jóvoltából dr. Ember László életében megjelenik a nő, a képzeletből valóságba átlépő feleség, hogy nem létező szerelmükkel együtt harcoljanak a kiüresedettség, létbe vetettség ellen. A két valóság érintkezési pontján megszűnik a dráma groteszk karikatúra jellege, és felsejlik az a mély életszerűség, amelyet a belső küzdelem, az emberben hordozott értékek és azok vállalása jelent.
2018. 11. 22.