Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Személyek

Lukács Gyöngyi

színész

Életrajz

Zenei tanulmányait a moszkvai Csajkovszkij Akadémia zongora, zeneszerzés és ének szakán végezte. Húsz évesen debütált a Magyar Állami Operaházban Verdi Trubadúrjának Leonórájaként. A budapesti dalszínházban elsősorban Verdi hősnőket énekelt, az Otellóban Lamberto Gardelli vezényletével aratott kiemelkedő sikert.

Első külföldi fellépésén Baselben Toscaként ünnepelhette a közönség. A világ vezető operaházai közül elsőként a berlini Deutsche Oper színpadán mutatkozott be 1994-ben, ahol a kritika „a Deutsche Oper történetének legfiatalabb Toscájaként” üdvözölte. 1995/96-ban A trubadúr Leonórájaként debütált a bécsi Staatsoper színpadán, Hamburgban az Angelica nővér címszerepében, Kölnben az Otello Desdemonájaként aratott sikert.
Az 1996/97-es szezonban Verdi Macbethjének koncertszerű előadásában mutatkozott be az Edinburghi Fesztiválon és a londoni Covent Garden színpadán. A Londoni Szimfonikusok 30. jubileumi koncertjén a Barbican Centerben Verdi Requiemjének szoprán szóistája volt. Az Egyesült Államokban a Tosca címszerepében debütált San Franciscóban, a Salzburgi Fesztiválon Lorin Maazel dirigálásával Erzsébet szerepében lépett színpadra a Don Carlosban. 1998/99-ben kapott meghívást először a milánói Scalába, ahol A végzet hatalma bemutatóján Leonóra szerepében debütált. Az előadást Riccardo Muti vezényelte, aki azóta számos más produkcióra is visszahívta őt az olasz opera fellegvárába.
New York-ban a MET szabadtéri Pillangókisasszony előadásában lépett először közönség elé, a Central Parkban. A Metropolitan színpadán Tosca szerepében debütált 2002 tavaszán.
A New York Times szigorú kritikusa szerint „az énekesnő már az első felvonásban csatát nyert, megcsillogtatva kifejező hangját. Az előadás nagy pillanata volt a második felvonásbeli ima és annak befejező frázisa”, de a San Francisco Tribune is hasonlóan méltatta alakítását: „A magyar énekesnő született Tosca. Karcsú és hajlékony termete, sötét haja a fiatal Madonna ábrázolásokra emlékeztet. Temperamentuma, villogó szemei, határozott gesztusai teljesen érthetővé teszik, hogy két férfi küzd érte. De még ennél is fontosabb impozáns hangja, amely behízelgő a középfekvésben és kellő erőt mutat a csúcshangokban. Ugyanakkor alakítását bensőséges melegség hatja át, és mentes a megszokott sztármaníroktól.” Egy másik kritika egyenesen Eleanor Steber kelet-európai inkarnációjának nevezi.

A legnagyobb kihívást jelentő Verdi-szerepet, a Ladyt, a londoni Covent Garden színpadán énekelhette először. Ezt követően az Edinburghi Fesztiválon valamint Münchenben és Bécsben is fellépett a Macbethben. A Scala 2002-es Macbeth felújításában szintén ő énekelte a Ladyt.
Lady Macbeth első felvonásbeli áriája Lukács Gyöngyi első, 2002 augusztusában készült CD-jén is elhangzik. Ez igazi kuriózummá teszi a felvételt, hiszen a teljes jelenetet még sosem rögzítették szóló lemezen.
A bécsi Staatsoperben 2002-ben, Giordano André Chénier című operájában, Placido Domingo és José Cura, a Nabuccóban pedig - amelyben Abigail szerepét énekli - Juan Pons és Samuel Ramey partnereként lépett színpadra, Spanyolországban pedig Bellini híres Normájának címszerepe várta.
A 2003/04-es évad kiemelkedő sikerei közé tartozik a hamburgi opera új Nabucco produkciója, amelyben Abigail szerepét énekelte Lado Ataneli és Viktor Afanasenko partnereként.

A hangfajának megfelelő összes Verdi heroinát énekelte már és műsorán tartja.
A New York-i Metropolitan színpadán szintén Tosca szerepében debütált 2002 tavaszán. A világ számos jelentős operaházának állandó vendégművésze. Karrierjének eddigi fontosabb állomásai: Bécs, Berlin, Hamburg, Köln, München, London, Milánó valamint a Salzburgi és az Edinburghi Fesztivál. Partnerei többek között olyan világsztárok, mint Placido Domingo, Samuel Ramey, Leo Nucci, Dolora Zajick vagy José Cura. A bécsi Operaházban 2002-ben, Giordano André Chénier című operájában, Placido Domingo és José Cura, a Nabuccóban pedig - amelyben Abigail szerepét énekli - Juan Pons és Samuel Ramey partnereként lépett színpadra. A 2004/2005-ös évadban a Bécsi Operában lép színpadra, ahol 1996-ban debütált Leonora szerepében (Il Trvatore).
Lukács Gyöngyi

Képsorozatok

  • Lukács Gyöngyi
    Lukács Gyöngyi
  • Lukács Gyöngyi
    Lukács Gyöngyi
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
  • a
  • á
  • b
  • c
  • cs
  • d
  • e
  • é
  • f
  • g
  • gy
  • h
  • i
  • í
  • j
  • k
  • l
  • m
  • n
  • ny
  • o
  • ó
  • ö
  • ő
  • p
  • q
  • r
  • s
  • sz
  • t
  • ty
  • u
  • ú
  • ü
  • ű
  • v
  • w
  • x
  • y
  • z
  • zs
A Theater Online címlapjáról ajánljuk
  • Interjúk

    „Amit másképp csinálnék, mert nagyon jó élmény volt nekem a rendezés

    Először tehát erről a „kalandjáról” kérdeztem Kertész Pétert, aki ha jól számolom hivatalosan 60 esztendeje van a pályán, hiszen 1965-ben diplomázott, igaz, már főiskolásként is voltak sikerei.
    Lovas Ildikó
  • Interjúk

    Beleszülettem a színház világába

    Cseke Péter 18 éve vezeti a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházat. Vallja, hogy egy színház akkor jó, ha úgy működik, mint egy könyvtár: mindenki megtalálja a kedvére valót.
    Zsigmond Lilian
  • Interjúk

    Az életem nyomokban tartalmaz boldogságot

    Papp János sokszínű életébe, pályájába engedett betekintést az interjú során és a címben megfogalmazott bölcsességet engedelmével, ajánlom mindenkinek, magamnak is megfontolásra!
    Lovas Ildikó
  • Örkény Színház

    Én olyan színházat szeretnék… szilveszteri filmbemutató az Örkény igazgatóváltásáról

    Nem búcsúztathatnánk az Örkényben stílusosabban 2025-öt, mint Veiszer Alinda Én olyan színházat szeretnék… című riportfilmjének bemutatójával, amelyet a színház idei igazgatóváltásáról forgatott.
  • Művészek írták

    Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde

    A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma.
    Szegő György
  • Kolozsvári színház

    Abigél musicalt mutattak be Kolozsváron

    A Kolozsvári Állami Magyar Színházban december 13-án mutatták be Szabó Magda népszerű regénye nyomán készült Abigél című musicalt Eszenyi Enikő rendezésében.
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu